MaritogEirik
Startede emner: 1
Forumsvar totalt: 17
Har forumrolle: Deltaker
Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 1Replies: 1712. jan. 2010 kl. 22:57 #71698
Til forrett skal vi ha et lite fat med eggrøre, spekemat og røyketlaks.
Til dessert skal vi ha moccafromarsj med jordbærpynt. Kjempegodt !
Topics: 1Replies: 1712. jan. 2010 kl. 22:54 #71697Både jeg og Eirik har gangske store familer, så vi kommer til å be noen til middag og resten som vi vil be til kaffe. Vi har et ganske stort lokale med plass til 198 stk (og det blir ikke trangt), og mange i familien kommer til å bake og div. Pluss at vi skal ikke ha fri bar så det spiller ingen rolle på hvor mange det er til kaffen.
Til dags dato er vi: 90 til middag og ca 150 til kaffen 🙂 Alle vet at vi har stor familie så de syns det er koslig å komme til kaffen, da er jo alt det spennende likevell! 🙂
Topics: 1Replies: 17Topics: 1Replies: 1711. jan. 2010 kl. 16:27 #71535Vi kommer til å si at gjestene får ta med drikke etter maten selv. Vi holder øl og vin og blandevann for de, og det blir servert konjakk og baylies til kaffen.
Jeg har hørt at det er mer og mer vanlig enn at det er fri bar. Det er jo alltid noen som drikker mer enn andre, og det blir dyrt nok uansett.
Frøken
annonseTopics: 1Replies: 17Topics: 1Replies: 1707. jan. 2010 kl. 17:37 #71007– For å huske hvem som var i ditt bryllyp: legg fram ark, kjevle, fotoramme med bilde, ei scrapbok eller lignende der gjestene kan skrive navnene sine og eventuelt en liten hilsen. Jeg fant mine foreldres kjevle fra bryllupet og det var skikkelig gøy å se for meg som datter.
– Hvis det er lang å kjøre fra kirken til der festen skal være så lag små olapakker. Samle venner og bake rudstykker som smøres og legges i en pose med en flaske med drikke og et ark med veibeskrivelsene på, eventuelt hvis det er langt mellom vielse og fest så lag små canepeer slik at de kan få noe lett å spise hvis det blir lenge til middag.
– hvis du har stort lokale for festen og mye å rydde opp, samle alle gjester til frokost og kakerester dagen etterpå. da får du masse hjelp til å rydde dagen etter og det går ti ganger raskere siden det er så mange.
– skal du ha sommerbryllup så er det ofte varmt, og i noen bryllup er det mange barn. Lag en fruktbowler (mozelle, juice og frukt) i stedet for en velkomstdrink med alkohol. Folk er ofte tørste og fruktbowler er friskt og godt samtidig som det passer alle. Server heller alkohol til middagen.
Topics: 1Replies: 1707. jan. 2010 kl. 12:49 #70925Når tanta mi giftet seg så fikk de masse gavekort og penger. Det er bedre for gjestene også siden da vet de at det er faktisk noe dere ønsker dere 🙂
Topics: 1Replies: 1706. jan. 2010 kl. 22:02 #70860Vi kommer til å ønske oss gavekort på møbelbutikker, bidrag til kjøp av hus, reise, i tillegg til noen glass og div. Det er jo en mulighet 🙂 Dere kommer vel ikke til å bo i en liten leilighet for resten av livet. Da har dere masse muligheter, og om dere vil bytte ut noe så har dere mulighet til det:)
Topics: 1Replies: 1706. jan. 2010 kl. 21:49 #70858Vi har en times kjøring fra kirken vi. Vi gifter oss i kirken som jeg ble døpt og konfirmert i, og har festen på hjemplassen til Eirik. Vi sjekket litt med familien først hva de mente, og vi vet om flere som har gjort det. I et bryllup så ofrer man litt, og en times kjøring er ikke så mye. Det er en once in a lifetime happening. 🙂
Topics: 1Replies: 1706. jan. 2010 kl. 21:48 #70857Vi har en times kjøring fra kirken vi. Vi gifter oss i kirken som jeg ble døpt og konfirmert i, og har festen på hjemplassen til Eirik. Vi sjekket litt med familien først hva de mente, og vi vet om flere som har gjort det. I et bryllup så ofrer man litt, og en times kjøring er ikke så mye. Det er en once in a lifetime happening. 🙂
Frøken
annonseTopics: 1Replies: 1706. jan. 2010 kl. 21:36 #70855du sparer ganske mye med å ikke ha fri bar. Det er alltids noen som drikker mer enn andre, så vi kommer til å si at vi har drikke til maten men etter får de ha med det de skal ha selv. Det vil bli servert beilies og konjakk til kaffen, og øl, vin og blandevann blir satt fram til senere på kvelden 🙂
Topics: 1Replies: 17Topics: 1Replies: 1729. des. 2009 kl. 16:53 #70115😀 Vi skal gifte oss i samme kirke som mine foreldre så det blir litt symbolsk med det føler jeg 🙂
Topics: 1Replies: 1729. des. 2009 kl. 12:08 #70083Tror det blir sånn:
Brudepikene og forloveren går inn til Pachelbel canon in D
Jeg går inn til Mendelshon’s Wedding march (slik som min mor gjorde)
Etter vi har satt oss så Herre Gud ditt dyre navn og ære.
Topics: 1Replies: 1722. des. 2009 kl. 15:52 #69833Jeg tror vel alle er litt stressa når man tenker på at man skal faktisk arrangere et bryllup 😛 Men som regel så er man ivrig til å komme igang slik at alt i hodet blir satt i virkelighet, det ordner seg til slutt 🙂
Topics: 1Replies: 1722. des. 2009 kl. 15:42 #69832Tusen takk dere! føler sånn selv, det er jo vårt bryllup og da bør vi jo få gjøre som vi vil, vanlig eller ikke 🙂 Hørte på sangen og den var nydelig!! den går definitivt på listen. Kan det ikke være sånn at det blir litt av den når de kommer inn for så å gå over til den jeg har valgt for meg selv? eller blir det teit?
Jeg kjenner organisten som skal spille så skal sjekke med henne ja 🙂
Topics: 1Replies: 1721. des. 2009 kl. 22:19 #69811Hvofor vi skal ha det er fordi vi vil ha det sånn. Jeg vil at det øyeblikket jeg går opp altret er mitt øyeblikk, for det skjer bare en gang i livet. Og egenlig så skulle vi ha 8 brudepiker men jeg fant ut at nei, det blir for mye. Egentlig vil jeg ikke ha brudepiker i det heletatt men siden søskenbarnet til Eirik er 6 år og bryllupsfanatiker så kunne vi ikke si nei.
Hehe, ja d å gifte oss i nidarosdomen hadde vært kult. Litt av grunnen til at jeg vil ha to forskjellige sanger er at jeg skal ha samme sang som da mamma gikk opp altret og giftet seg med pappa og den passer ikke det at noen går forran. Det er litt av grunnen til at jeg vil ha to sanger, og forloverern skal gå sammen med de. Kanskje jeg er litt sær men.. Litt sent å si nei til brudepiker nå.
-
ForfatterInnlegg