Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Gjest_M01

Registreringsdato: 15. jun 2012
Startede emner: 64
Forumsvar totalt: 1674
Har forumrolle: Deltaker
  • Se forumsvar
  • Se startede emner
  • Se abonnementer
  • Se favoriserte emner
  • Send PM


  • Send en PM til martine
    • Profil
    • Forumsignatur
    • Emner startet
    • Svar opprettet
    • Engasjementer
    • Favoritter
    Search

    Forumsvar Lagt Inn

    Viser 20 innlegg - 1,461 til 1,480 (av totalt 1,674)
    ← 1 2 3 … 73 74 75 … 82 83 84 →
    • Forfatter
      Innlegg
    • Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      02. sep. 2012 kl. 00:45 #158754

      Verken Du eller jeg vet hvilke type bryllup TS sikter seg inn mot. Om det er galla eller en kjøreplan kun for å få logistikken til å gå opp.

      Noen er interessert i å sitte til bords i 4-5 timer, andre vil ha litt mer fart på festlighetene. Spørsmålet er hvordan man kan tilpasse tiden best mulig til de gjestene som kommer senere, en veldig god tanke spør du meg.

      Det jeg mest overrasket over i din detaljerte kjøreplan er lengden på taler etc, jeg forstår at vi ikke er på lik linje der overhodet. Det er dessuten en befrielse å se at det går an å ha helt forskjellig utgangspunkt og tilnærming til hva drømmebryllupet kan være og ikke minst inneholde.

      Igjen ser jeg at jeg er heldig som har alt på et sted og ikke trenger med enn 4.hovedpunkter på kjøreplanen og en «hovmester» som passer på at dagen går fremover mht servering. Man trenger nemlig ikke gjøre det så fryktelig vanskelig som de profesjonelle skisserer.

      Det er virker jo nesten som en bragd at de som gjør det meste selv iforbindelse med bryllupet og bruker amatører til å ikle roller på kjøkken og toastmaster og likevel klarer å gjennomføre en vellykket dag for både gjester og seg selv.

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Annonse
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      01. sep. 2012 kl. 23:09 #158751

      «siljeogthomas» wrote: Her er vår kjøreplan. Vi hadde vielsen kl. 14.30, så ikke så langt unna deres vielse.

      Vielse 14.30 – 15.15

      Felles fotografering i Borggården 15.30 – 16.00

      Banksalen tilgjengelig fra kl. 16.00. Servering av cremant og jordbær.

      Fiolinisten spiller i Banksalen til kl.18.00 (spiller til brudeparet har satt seg til bords)

      Kl 16.00/16.30 Aperitiff – cremant og jordbær

      Kl 17:30 Toastmaster kaller til bords

      Kl 17:40 Gjestene står ved stolene – brudeparet ankommer

      Kl 17:45 Til bords/Skjenking

      Kl 18:00 Velkommen/informere om praktiske opplysninger ved toastmaster

      Presentasjon av menyen fra kokken

      Kl 18.05 Servering av forrett

      Kl 18:30 Tale ved Brudgom (denne måtte komme tidlig så brudgommen slapp å grue seg så lenge 😉 )

      Kl 18:35 Tale Brudens far ca 15 min

      Kl 18:50 Forrett ryddes

      Kl 18:55 Skjenking

      Kl 19:00 Servering av hovedrett

      Kl 19:25 Skjenking

      Kl 19.35 Tale Brudgommens forlovere ca. 10 min

      Tale Brudens forlover ca. 5-10 min

      Kl 19:55 Tale Brudgommens farmor ca.5-10 min

      Kl 20:05 Hovedrett ryddes

      Kl 20:15 Dessert og skjenking

      Kl 20:45 Takk for maten tale ca. 5 min

      Kl 20:50 Toastmaster annonserer pause. Slutt/rydding av bord/røykepause/toalettpause

      Kl 21.40 Presentasjon av bilder ved brudens far

      Kl 22.00 Polonese – Toastmaster gir beskjed til hovedparene

      Kl 22.05 Polonese – Toastmaster gir beskjed til alle gjester om å stille seg opp bak parene

      Kl 22.15 Polonese – Toastmaster stiller seg bakerst i rekken med sin borddame

      Kl 22.20 Brudedans

      Kl 22:30 Kakefanfare og kakeservering med Kaffe Avec

      Kl 23:10 Baren åpner/Livemusikk

      Kl 00.00 Musikk

      Kl 01.30 Pølsefest

      Kl 02:00 Baren stenger

      Kl 03:00 Lokalet stenger

      Kjøreplanen ble fulgt veldig bra og vår toastmaster var flink til å følge opp tidspunktene. Ingen av talene dro ut i tid heller. Vi hadde ingen kaffegjester å ta hensyn til da, så der har jeg dessverre ingen tips å gi.

      Sitter igjen med en følelse av :skrekk: og :tullerdu: ?!?!?!

      Jeg har en kjøreplan på fire punkt.

      15.00 Vielse

      ca 18.00 Middag

      ca 20.30 Kaker/dessert/candybuffet

      ca 00.00/01.00 Nattmat.

      Som det matvraket jeg er er tidspunktene kun valgt utifra matservering. Alt annet faller seg jo veldig naturlig underveis hos oss. Det får uansett noen andre ta seg av akkurat den dagen, da skal jeg være på en kledelig snurr av musserende og nyte øyeblikket og ikke minst festen! Færrest mulig taler, ingen sanger.

      Kjøreplan er ikke min sterkeste side med andre ord, og det passer seg dårlig at den blinde leder vei for å si det slik.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      01. sep. 2012 kl. 19:37 #158742

      Har kjøpt meg trilogien Fifty shades of Grey… Og jeg gleder meg til å begynne å lese!

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      01. sep. 2012 kl. 15:40 #158728

      Jeg gidder ikke skrive summer da blir det bare rot, men her er noen punkter som bør være med i budsjettet hvis du skal arrangere det selv, er det hotell er det jo en helt annen sak… (færre punkt – høyere summer)

      Brud

      – sko

      – smykke

      – brudebukett

      – sminke og hår

      – div

      Brudgom

      Brudebarn

      Ringer

      Save the date

      Invitasjoner

      Vielse:

      Vigsler/kirke

      Musikk

      Program/meny

      Leie av lokale

      Leie av utstyr

      Bordkort

      Blomster og dekor

      Transport

      Fotograf

      Bryllupsnatt

      Mat:

      – Personale

      – Festmiddag

      – Nattmat

      – Snacks

      – Bryllupskake

      – Kaker

      – Band/DJ

      Drikke:

      – Champagne

      – Tappetårn

      – Åpen Bar

      – Rødvin

      – Hvitvin

      – Blandevann/brus

      – Utstyr

      Takkekort

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      01. sep. 2012 kl. 15:30 #158725

      «troya» wrote:

      Altgodt wrote:
      20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.

      Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀

      så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀

      Jeg tar det du sier så alvorlig AltGodt at vi flytter fotograferingen til før vielsen, synes det er et knalltips for å få en «festligere» dag!

      Om vi skal sove sammen natten til bryllupet vet jeg ikke… selvfølgelig er det spennende og alt det der, men alvorlig talt han har jo sett meg før. Vi bor jo ikke der vi skal gifte oss så logistikken er jo det utslagsgivende til syvende og sist.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      31. aug. 2012 kl. 20:25 #158691

      Nå følte jeg meg mer enn heldig… Min søsters venninner har kun bedt om 500,- hver. Nå blir ikke de lenger enn 17.00-20.30 ish men jeg synes det var en veldig snill pris/gave fra de.

      Vi skal også ha en «hovmester» figur hun får 1500,- for dagen, noe som ikke var en upris.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      31. aug. 2012 kl. 20:22 #158690

      Bryllup kan også være et ledd i en forsoning.

      Det er lenge igjen for deg ennå, mange ting kan endre seg i de kommende månedene, noen kan angre seg eller de kan fortsette å stå på sitt. Jeg ville gitt det litt tid og ikke tatt noen sorger på forskudd ennå.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 22:25 #158670

      Snoket på bloggen din når jeg kom hjem – og jeg ser jo det at vi planlegger/planlagt totalt forskjellige bryllup! Jeg planlegger vel skrekkscentarioet av et bryllup iforhold. 😂

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 22:01 #158669

      «eriksson» wrote: Vi betalte 4000,- for 4 stk strykere(eller var det 3 :-k ) og 2500,- for solist som sang to sanger. Dette var profesjonelle da…fikk ikke tak i noen «amatører».

      det var billig! Og dette skjedde i Oslo…?

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 21:58 #158668

      «Jasbon» wrote:

      Martine wrote:
      Lenge??!

      Jeg gjør ALT for at vår vielse skal bli så høytidelig og spesiell som mulig, så vi skal ha borgelig konsert vielse på 45 min! Masse klassiske svisker og løfte utvekling. Jeg nekter å gifte meg uten én skikkelig vielse.

      Noen vil sikkert mene det er for lenge – den tid, den sorg.

      Tja… da blir det jo fort kun en konsert da. Er begrenset hva man skal si i en borgelig vielse synes jeg.

      Noen ganger er det nok å bare nyte øyeblikket og omgivelsene. Vår vielse – vår regi – våre prioriteringer. Skal jeg ikke gifte meg i kirkerommet, skal jeg sannelig benytte meg av muligheten til å ta regien selv! Ikke må vi spørre en prest om lov heller.

      Hva andre måtte mene om lengden er meg klinkende likegyldig, de skal få gode stoler. (Hvis det blir regn og storm skal jeg selvsagt ta hensyn).

      Jasbon: slik jeg har forstått planene dine hittil skal du ha et intimt bryllup på et sted de færreste har vært før. En voksen elegant begivenhet der nøkkelen ligger i detaljene, ikke i den vanlige rutinen.

      Hva er da galt med å gjøre det lille ekstra ut av det hele, la voksne mennesker nyte musikken, omgivelsene rommet gir og at dette faktisk er en vielse utenom det vanlige. Dessuten er det ingenting i veien for at man gjentar og sier løftene til hverandre iforhold til å si Ja. Du har et øyeblikk bare der.

      Omfavn de ressursene Du har til rådighet denne dagen, tenk heller på hvilke følelse man sitter igjen med etterpå – kan godt hende du får komplimenter akkurat for at musikken var like viktig som vielsen.

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 21:29 #158666

      Det vil være dessettshoots som innslag på candybuffe. Så ingen sulkerunger vil gå skuffet hjem. Og siden bruden er den største av dem, vil det være rikelig med valgmuligheter. 😉

      Taler ønsker vi begge et minimum av så det er også medvirkende til at 3.retters utgår. Hvorvidt et bryllup mister sin avaganse ved å ha buffet er jeg uenig i, stemningen blir kanskje ikke like stiv og formell, men det tror jeg mange setter pris på. Slik du skiserer høres det ut som et maraton i måltider og servering

      Jeg har satt meg som målsettning at jeg skal arrangere det mest vellykkede bryllupet noensinne for mine gjester, og det tror jeg enkle valg som dette er med på og gjøre. Mat skal de få, men ingen skal føle seg som én hval strandet på land underveis.

      nattmaten er forøvrig viktigere enn dessert etter min mening, den må være bra skal festen vare…

      Godt å høre at dagen var vellykket for dere alle.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 16:27 #158635

      Lenge??!

      Jeg gjør ALT for at vår vielse skal bli så høytidelig og spesiell som mulig, så vi skal ha borgelig konsert vielse på 45 min! Masse klassiske svisker og løfte utvekling. Jeg nekter å gifte meg uten én skikkelig vielse.

      Noen vil sikkert mene det er for lenge – den tid, den sorg.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 11:59 #158629

      Det enkle er igjen det beste.

      Vi skal ha navnene våre enkelt og greit. Skulle vi derimot hatt monogram i måtte det blitt bokstaven i vårt nye felles etternavn med dato. Vi måtte også hatt noe nerdete i stilen.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 10:12 #158622

      Vi har roser som gjennomgående teme. Roser i alle mulige nyanser av hvit, creme, lys og mørk rosa etc.

      Fargene er dog: hvitt/rosa/Tiffany blue og Champagne i duker etc.

      Men siden vi skal ha det hele i en hage er det hagen som er temaet vårt, trenger ikke være så opptatt av fargene alene, men sesongen er kjempe viktig!

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Annonse
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      30. aug. 2012 kl. 09:37 #158618

      5000,- betaler vi for piano og fiolin til vår vielse.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      29. aug. 2012 kl. 07:49 #158544

      «Snuppelura» wrote: Jeg sminket meg selv, det er ingen makeupartister i nærheten av der vi bor.

      Da vi satt datoen for bryllupet ble virkelig sminkeinteressen min vekket opp igjen. Jeg bruker vel også mer enn gjennomsnittet når det kommer til sminke, og jeg elsker det. På bryllupsdagen hadde jeg en ganske naturlig sminke selvom jeg brukte mange produkter. Jeg var strålende fornøyd, og det ser bra ut på bildene.

      Husk på unngå spf i foundation/pudder om du sminker deg selv. Det blir ikke bra på bilder med blitz, man ser lett kritthvit ut da. Det samme med f.eks makeup Frever HDpudder, ikke så stilig når bildene blir slik: http://theeverydaybeauty.blogspot.no/20 … under.html

      Du kalte det hva??!?!?! Frever HD… aldri hørt om.

      Jeg er spesielt ute etter et hett tips om hvordan man kan få en leppestiften til å holde leeeeeenge akkurat den dagen. Sminketips tråd? 😉

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      29. aug. 2012 kl. 07:46 #158543

      «Baba» wrote: Takk for tips, men dessverre blir det ikke noen slike produkter her uansett, da går det under en time så ser jeg ut som en nygrilla paprika. Så det blir glinsende kinn og panne på meg, så får heller photoshop gjøre jobben sin i ettertid. Har fått tak i en fuktighetskrem som gir litt matt hud som det ser ut som jeg tåler, så kanskje den kan bli redningen. Ellers blir det det jeg vet jeg kan (og tåler): lett sota øyne og kaaanskje litt farge på leppene.

      Smink deg selv. Høres ikke ut som dette er en jobb andre kan gjøre bedre enn deg. Jeg tenker også spesielt på at produktene som finnes i salongen ikke alltid er de beste…

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      28. aug. 2012 kl. 23:28 #158528

      1.undertøy tilpasset kjolen – spanx/bestemortruse/hold-in/hudfarget bh fyll inn det som passerer.

      2.undertøy tilpasset mannen og bryllupsnatten – korsett/stay-ups/silke/blonder… fyll inn det som passer.

      Jeg ser for meg det verste når det komme til undertøy den store dagen da mitt vidundertøt IKKE egner seg for fristelser. Så hos meg blir dt skifte underveis i kvelden.😉

      Når det gjelder Deg – ville jeg skydd hvite stay ups som pesten. Funnet meg kvalitets stay ups gjerne med hofteholdere og hele pakken. Det sier seg selv at det er et must at stay ups ikke ruller ned iløpet av dagen. Dessuten er det lille ekstra under. Du kan blant annet få hudfargede stay ups med den berømte sømmen bak.

      Vanligvis skal du ha hudfarget bh under hvitt tøy for å unngå at bh fargen synes. Under brudekjolen tror jeg det er høyst individuelt hva som fungerer best, jeg ville nok trodd Gitte sin løsning var den beste.

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      28. aug. 2012 kl. 23:14 #158527

      Jeg har av ALLE rundt meg blitt sterkt oppfordret til å sminke meg selv av den enkle grunn at det er en fordel å kjenne igjen den som kommer opp altergangen. 😉

      Sminke gjort av en annen kan altså godt ødelegge «hele» opplevelsen ved å ikke tilsvare forventningene. Finnes mange tråder her inne om bruder som har fått panikk pga sminke gjort av andre. Så sats på egne ferdigheter, øv på det lille ekstra som får øynene til å poppe opp, og ikke overlat slike ting til andre hvis du ikke er 100% komfortabel.

      Jeg skal ha en sminkør/stylist på min dag – av den ene grunn at jeg elsker sminke! Og bruker nok mer sminke enn bruden på en vanlig fest. 🙂

      Settings
      Topics: 64
      Replies: 1674
      Gjest_M01
      28. aug. 2012 kl. 23:07 #158526

      Ikke mange timene til Leonard Cohen konsert. Gud som jeg gleder meg!

      Settings
    • Forfatter
      Innlegg
    Viser 20 innlegg - 1,461 til 1,480 (av totalt 1,674)
    ← 1 2 3 … 73 74 75 … 82 83 84 →

    © 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

    Scroll to top
    • Home
    • Bryllupsforum
    • Bryllupsplanlegger
    Search