peon
Startede emner: 11
Forumsvar totalt: 128
Har forumrolle: Deltaker
Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 11Replies: 128Topics: 11Replies: 128Topics: 11Replies: 128Topics: 11Replies: 128
«crissy25» wrote:
Peon wrote:crissy25 wrote:Gifter oss om en(!) uke! 🙂 Tiden flyyyyr!6 dager nå!! 😁
Ikke lenge igjen for oss begge nå 🙂 🙂 Er dere i rute? Vi føler vi har kontroll, enn så lenge :pFøler jeg har kontroll, ja! 🙂 Skal til frisøren for prøvetime i morgen, og så går det slag-i-slag utover uka! 🙂 Men det skal være under kontroll… 😉 Går fort nå!!
Frøken
annonseTopics: 11Replies: 128Topics: 11Replies: 128Klage over at de ikke får barnepass for å dra i bryllup, på *facebook*? Seriøst? De har barn – er det ikke snakk om voksne mennesker? Jeez…. Nei, dette er jammen IKKE deres skyld. Har de problemer med å skaffe barnevakt, så er det bare sånn det er av og til med barn! Kjære vene – jeg har stått over bryllup selv (i fjor sommer) pga ungene våre – jeg sendte sambo alene dit, siden det var hans kusine. Kan da ikke bli sur på brudeparet fordi om *vi* ikke hadde barnevakt?
Vi gifter oss nå veldig snart (6 dager igjen! 😁 ), og skal ha barn i bryllupet. Dvs vi skal ha nevøer og nieser (og våre egne to gutter), men ellers er alle andre invitert uten barn. Jeg har ikke hørt NOEN klager på dette.
Topics: 11Replies: 128«lenechristine» wrote:
Peon wrote:Et par ting jeg trenger litt tips til:
Takk-for-maten-tale! Hvem skal dere ha til å si den, og hvordan skal den være?
Hvor mange kaker trenger man optimalt til 80 gjester?
Jeg vet ikke helt hvem som skal ta takk for maten talen. Er mulig det bare blir takk for maten sang hos oss.
Kaker er jeg usikker på. Vi er litt over 60 stk og vi skal ha 5-6 kaker da inkl. bryllupskaka 😀
Takk-for-maten-tale skulle toastmaster ta ansvar for å delegere bort! 😁
Kaker – ja vi har ca 15 kaker utenom bryllupskaka, så da holder det vel… :hihi:
Topics: 11Replies: 128Topics: 11Replies: 128Ja, jeg hadde det helt perfekt!! 😃 De sa også hele tiden før og under at hvis det var *noe* som helst jeg ikke hadde lyst til, så sa jeg det bare – det ble tatt hensyn til… 😉 De var heldigvis enige med meg i at et utdrikningslag skal være for å markere og lage en minnerik dag for BRUDEN (eller brudgommen), ikke moro og utdritning for vennene på brudens/brudgommens bekostning…
Topics: 11Replies: 128Rekker nesten ikke innom her lenger, jeg… 😳 Og når jeg kom inn nå, så jeg at det sto «Vi gifter oss om 19 dager» og jeg kjente nesten at jeg ble litt kvalm!
Har «stresset» siste dagene med at vi har snekkere på utsiden som skal ha ferdig veranda og inngangsparti + skifte 3 vinduer og verandadør før bryllupet,17. mai på torsdag, utdrikningslag på fredag, familiebursdag i går, og en gutt som er 8 år i dag, må planlegge et barneselskap for 8-åringen, skal i konfirmasjon 80 mil unna til søndag, og SÅ kan jeg fokusere utelukkende på bryllup! I tillegg er jeg *egentlig* sykmeldt, og skal holde meg unna stress…. ](*,)
Ellers er det meste i boks, tror jeg. Har rimelig god oversikt egentlig. 🙂 Mangler noen detaljer som skal diskuteres ift musikken både i kirka og selskapet (bagateller), noen småting som må kjøpes inn (pølser ++ til nattmat, saltstenger til festen osv…), øve litt til brudevalsen (sambo som er mest engstelig der 😂 ), og avtale et par hjelpende hender til… men det ordner seg! 🙂
Et par ting jeg trenger litt tips til:
Takk-for-maten-tale! Hvem skal dere ha til å si den, og hvordan skal den være?
Hvor mange kaker trenger man optimalt til 80 gjester?
Frøken
annonseTopics: 11Replies: 128«lenechristine» wrote: Nå er det alt fra under 1 mnd. til 2-3 mnd. til folk gifter seg av de som skal gifte seg sommeren 2012 😀 Føler du at du har det meste klart (av det du kan ha klart til nå)? 😉
«crissy25» wrote: Her er det ikke lenge igjen og vi har det meste klart 😉
Som Crissy25 er det ikke lenge igjen her, og vi har også det meste klart nå – noen småting som gjenstår, men sånn er det jo… må jo ha noe å drive med de siste ukene også, så ikke ventetiden blir for treig! 😂
Topics: 11Replies: 128«Stian og Gitte» wrote: Hvordan går det med planleggingen og duk-søket?
Jo, takk – det går bra, tror jeg! 🙂 Jeg glemmer helt å oppdatere her inne underveis, så nå er masse unnagjort…
Jeg skal lage prøve-bord i helga – har kjøpt inn servietter og løper som skal brukes, og en prøveduk, prøvekubbelys og diverse til bordkort – skal teste litt der også. Så skal jeg se om det blir så fint som jeg ser for meg i hodet, før jeg kjøper inn en haug duker og lys. Både duk og kubbelys er kjøpt på Europris, forøvrig, og jeg håper inderlig det blir fint – de dukene jeg har sett på andre veier er jo svinedyre. 🙂
Min bror jobber med kirkeprogrammet og musikken i kirka, og sambo ordner alkohol. Jeg holder styr på alt annet for øyeblikket. 😂 Til tirsdag skal jeg på planleggingssamtale hos frisøren, og da begynner det meste å ordne seg.
Neste ting jeg undrer over er alle talene – velkomsttale kan jeg holde, sant? Men hva har man med i en velkomsttale? Og hvem holder takk-for-maten-tale? Er det noen andre taler man «må» tenke på?
Og – har noen knakende gode idèer til hva man kjøper i morgengave til en mann? :whops:
Topics: 11Replies: 128«Trone» wrote: Jeg kjøpte kubbelys på Obs, i merket Spaa. Du kan si det sånn at jeg prøvde 14 (!!!!!) forskjellige lys-merker før jeg fant noen jeg syntes brant pent, ha ha ha ha!!! 😂 😂
Ja, skjønner det – er ikke moro med stearin ut over hele duken heller… ser deg for meg med lys over hele bordet! 😂
«Trone» wrote: Utleie av duk, hmmm… .Neeeeei, tenketenke. Det vet jeg faktisk ikke. Ikke her nede i alle fall.
Det vi gjorde var å kjøpe stoff på de butikkene jeg skrev over her. Det blir mye billigere en å kjøpe hele duker, det gjorde i alle fall det for oss. Vi hadde bare vanlig nervøs vellur fra Jysk, kjøpte når de hadde ruller på 5 meter på tilbud. Genialt. Og jeg kjøpte 80 meter he he!!
Hvor var det dere skulle ha festen? De har ikke noe der eller?
Jeg er nesten 100% sikker på at de ikke har det på lokalet vi skal være – det er et grendehus, og jeg vil ha elfenbensfargede duker… 😉 Får ta en inspeksjonsrunde hos de overnevnte forhandlere, og se etter noen gode tilbud! 🙂
Topics: 11Replies: 128Tusen tusen takk for svar!! 😃
Tema?? :tullerdu: Hehe, neida, vi har faktisk ikke noe spesielt tema – fargene går generelt i gult, orange, rødt og grønt, og dagen preges endel av at jeg driver med musikk og teater på fritiden!! 😂 Kanskje man kunne funnet på noe rundt det? Jeg er så lite kreativ på slikt…
Da lager vi kirkeprogram selv – det er jo en enkel sak! 😀 Og så er planen å ha samme forside på festprogrammet, men da kan vi jo lage forsiden og så overlate den til noen som setter sammen programmet feks?
Jeg uttrykte meg litt klønete – jeg synes ikke sanger som folk har skrevet til oss er døden, det er hyggelig av dem! 🙂 Jeg mente mer sånne KaffeLars-sanger osv som går igjen i alle festprogram… 😳 E kan’kje li di…. Og så synes jeg det er, som du også skriver, moro å få taler, sanger og innslag uten at man vet om hva det er! 🙂
Det er sant – man må jo introdusere toastmasteren, selv om han forsåvidt organiserer alt i timene mellom vielse og middag, når vi er med fotografen. Jeg får skrive meg en velkomsttale da – jeg er vel den i hele familien som er minst redd for oppmerksomhet og å snakke i forsamlinger! (fins ikke redd, heldigvis 😉)
Takk for tips om IKEA-lys – jeg holdt på å kjøpe der, men gjorde det ikke akkurat da pga hadde utålmodige smågutter med meg. 😉 Skal sjekke ut Nille og Europris, jeg! Og Sparkjøp etc ift duker! 🙂 Hvis ikke jeg finner noe der, får jeg tråle nettbutikker! 🙂 Vet du, Trone (eller noen andre) om det finnes firmaer som leier ut duker? Jeg må ha ca 50 meter duk, og det er litt mye å kjøpe til odel og eie egentlig… :flire:
Topics: 11Replies: 128Jeg sliter litt…
Jeg vet ikke hvordan bordkort jeg skal ha – idèen jeg hadde, har jeg forkastet. Jeg orker ikke å lage noe voldsomme greier. Så det må tenkes ut og skaffes. Noen gode idèer?
Jeg lurer litt på hvordan det gjøres med kirkeprogram og festprogram. Sender man det i trykk, eller kopierer man bare opp selv? Er det noen mal på kirkeprogram, eller kan man bare lage noe? Må man ha festprogram? Fester man sammen festprogrammet manuelt selv? Skal brud/brudgom kjenne til alle ting som skal inni den? Jeg synes det er moro med overraskelser, jeg! Og jeg synes allsanger er døden… 😳 Jeg tenker at toastmaster kan ønske velkommen, og ha full oversikt over taler og innslag, jeg, så kan middagen bare gå sin gang? 😳 Eller er det helt hårreisende?
Og så har jeg litt små og store ting jeg trenger – ivory duker og kubbelys, ringpute, gavebok/gjestebok, engangskameraer… Tips til billige plasser å skaffe slikt, mottas med takk!! 😁
Topics: 11Replies: 128Topics: 11Replies: 128Vi gifter oss 9. juni – det nærmer seg med stormskritt.
Her er mesteparten av større ting i boks – alt til meg, sjaketter til guttene booket, frisør, blomster, bryllupskake, invitasjoner sendt, lokale og kirke selvsagt, musikken i kirka, band til festen osv… det som står i fokus her nå er å få ferdig papirene og få dem avgårde.
Frøken
annonseTopics: 11Replies: 128Vi skal ha storband – rett og slett fordi jeg spilte i det bandet i 10 år, så jeg «måtte» bare ha dem. (nå får vi jo god pris pga det da, og så er min ene forlover vokalist i nevnte storband også 😉). I tillegg tar vi nok med noen lister på Spotify som kan brukes i pauser og etter bandet slutter, da pc skal brukes til diverse andre oppgaver og er på stedet allikevel. I tillegg har toastmaster og noen gjester store planer om underholdning (amatørskuespillere i lokal teatergruppe der jeg også spiller), så jeg tror ikke det blir mye «dautid» uansett! 😂
Topics: 11Replies: 128 -
ForfatterInnlegg