stinis
Startede emner: 47
Forumsvar totalt: 304
Har forumrolle: Deltaker
Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 47Replies: 304
«Athravil» wrote: Hva med å lage en punsj/drinkmix? Kan vel blande den utenfor lokalet kanskje? Da blir det ikke så dyrt. Det tenker vi å gjøre.
Da trenger dere ikke blande så sterkt heller, om dere ikke vil 😉
Er ganske sikker på at vi da må kjøpe det alkoholfrie som brukes i punsjen via lokalet. Har skrevet kontrakt med dem angående sånne ting, der vi blant annet har skrevet under på at de stiller med alkoholfrie drinkmix’er osv. Så selvom vi blander den selv utenfor lokalet eller noe, så er jo arrangementet på deres område. Skal vi slippe unna avtalen vår, må vi servere velkomstdrinken langs hovedveien eller noe 😂
Topics: 47Replies: 304«Stavangerpar» wrote: Hva med vanlig Mozell. Du får kjøpt en hel kasse med det på Meny for 129 kr og da har du til mange velkomstdrinker
Problemet vårt er at vi har et lokale der vi MÅ kjøpe ALL alkoholfri drikke hos de. Da betaler vi 42,- pr 0,5 liter. IKKE billig med andre ord :p Med denne cideren kommer vi unna det, siden det står 0,7 % på den og de kan med andre ord ikke si noe.
Topics: 47Replies: 304«Stavangerpar» wrote: Jeg synes den er veldig søt, smaker bare sukker, så selv ville jeg ikke har brukt den som velkomstdrink, men smaken er som baken, delt.
Vi skal ha kaffegjester, men tenker ikke å ha noe velkomstdrink til dem. De som kommer på kaffe og kaker, får nettopp det, kaffe og kaker 😀
Vet du om det er mulig å få fatt i noe annet som er veldig billig? Trenger ikke å være SÅ billig som den cideren da, men ikke 100,- pr flaske liksom.
Topics: 47Replies: 304Åh, for en forferdelig beskjed å få :trist: Kjente jeg ble oppriktig lei meg på deres vegne, og jeg hadde nok fått helt hetta hvis vi fikk en sånn beskjed. Det er så vanskelig å omstille seg når alt er så godt planlagt.
Jeg krysser alt for dere Stavangerpar, og håper at dere får en god avtale med hotellet slik at dere får en like fantastisk dag som dere har sett for dere.
God klem fra meg
Frøken
annonseTopics: 47Replies: 304En ting er barnevakt, en annen ting er jobb. Kanskje greit for dem som har 8-16-jobb fra mandag til fredag, men det er ikke det samme for de som jobber turnus f.eks. Og det handler absolutt ikke om å være firkantet, for jeg regner med at stort sett alle har lyst å komme i brylluper de blir invitert i. Har man veldig lyst, så gjør man såklart det man kan for å klare det. Men noen ganger går det bare ikke. Og poenget her var vel ikke om man klarer å skaffe barnevakt eller fri fra jobb, poenget er vel at man ikke alltid vet det 4 mnd’er før den helgen det er snakk om.
Det man risikerer er jo at en del sier ja, og 1 mnd før bryllupet må de fortelle at de ikke kan likevel. Kjedelig når man er forberedt på at de kommer, og kjedelig for budsjettet.
Topics: 47Replies: 304Topics: 47Replies: 304Er nok enig med de over her. 4 mnd’er er litt vell lenge før, og jeg hadde hatt store problemer med å klare å svare innen den tid. I verste fall måtte jeg sagt nei for så å finne ut 2 mnd senere at jeg kunne kommet likevel.
Vi gifter oss 25.juni og satt svarfrist til 10.mai, og det var faktisk noen som syns det var litt tidlig. :whops:
Topics: 47Replies: 304Det kommer nok litt an på hvilken fotografering dere ønsker.
Vi har vielse kl. 13 og regner med å sette oss til bords kl 17. Skal ha fotografen med oss i kirka, deretter kjører vi i studio og blir en times tid, før vi kjører videre til en location ute og fotograferes en times tid der. Hadde vi valgt fotografering bare i studio kunne vi satset på kl 16.
Hør gjerne med fotografen dere skal bruke, regner med at den/de kan fortelle hva som passer.
Topics: 47Replies: 304«Rampolina» wrote: Kjøp x antall røde roser som du kan sette små kort på. Så kan du lese rett fra kortene uten at det ser ut som du bruker «manus».
Det kan stå korte beskjeder som f eks: Jeg elsker deg fordi du alltid (eksempler som passer deg og din mann). Tusen takk for at du alltid xxx
Jeg ga denne ideen til en som skulle holde tale i sitt bryllup (mann), men som gruet seg noe voldsomt. Han endte med lapper hvor det sto ex Tusen takk for at du lager middag til meg hver eneste dag, jeg elsker deg fordi du alltid sender meg melding i lunsjen osv osv. Det hele ble veldig rørende og personlig og han kom seg gjennom på en flott måte! Han hadde jo manus og trengte ikke huske det utenat 🙂
Åååh, det var en god idè! Den skal jeg nevne til min mann også, som i utgangspunktet har sagt nei til å holde tale. Kanskje det blir godtatt, kanskje ikke, men verdt et forsøk :p 😀
Topics: 47Replies: 304Jeg husker ikke ALT nå, men jeg kan prøve å nevne det meste i grove trekk 😀
Kirke: 2300,-
Lokale inkl. mat/oppdekking/servering/
borddekorasjoner/opprydding og utvask: ca 40.000,-
Bryllupskake (lages av bekjent) + andre kaker: 2000,-
Alkoholfri drikke (må kjøpes på lokalet): ca 4500,-
Alkohol: ca. 10-12.000,-
Snacks / frukt: 500,-
Klær og tilbehør til brud, brudgom og brudesvenn: 10.000,-
Frisør (+ til brudgom/brudesvenn før bryllupet)/sminke/negler: 5000,-
Brudebukett + knapphullsblomster: 3500,-
Fotograf til vielse og studio/ute: 7000,-
Live band til festen: 9000,-
Solist i kirken: 1000,-
Overnatting på bryllupsnatten: 2200,-
Toastmaster/bartender (samme person) 3500,-
Pusse/gravere ringene og sette sten i min: 1000,-
Diverse dekorasjoner/invitasjoner osv: 2000,-
I tillegg kommer morgengave, takkekort, forstørrelser, transport som vi ikke har noe pris på enda, bryllupsreise osv. Har helt sikkert glemt noe, men totalt havner vi på ca 110.000,- uten bryllupsreisa.
Frøken
annonseTopics: 47Replies: 304Jeg vurderer å holde en tale, både til mannen og til familiene våre, men aner ikke hva jeg skal si enda. Her ønsker ikke mannen å holde tale, noe jeg syns er helt greit. Han har dessverre fått så mange stygge kommentarer på det at vi prøver å finne en annen løsning, som f.eks med powerpoint. Problemet er at lokalet ikke har noe slikt, og vi klarer å skaffe alt utenom lerret (eller hvit bakgrunn). Alternativet blir en sang (som alle synger, ikke bare han :p ), men vi begge føler vel at det ikke blir sååå personlig da.
Nei, det er ikke lett. :usikker:
Topics: 47Replies: 304«SnartBrud» wrote: Det vanligste er vel at de går foran med bruden gående rett bak 🙂
Hvordan vi skal gjøre har jeg ingen anelse om…
Våre to gutter på 1,5 og 4,5 skal være brudesvenner, og få de til å gå pent og pyntelig opp sammen foran meg og min far tror jeg vil bli klinisk umulig 😳
Har en plan om at min forlover går oppover med en på hver side, og da venter vi utenfor til de har kommet seg opp og på plass 😀
Men alt dette tar vi når vi er på samtale før vielsen.
Det var noe sånt jeg mente! Men, står dere bare i døra mens de går opp da? Og begynner inngangsmarsjen når forlover + brudesvenner går oppover, eller går de opp uten musikk?
Jeg ser de andre hang seg mye opp i å bytte musikk osv, jeg mente ikke nødvendigvis å bytte musikk. Mer at musikken begynner på nye toner når bruden kommer, sånn som hun over her skrev med fiolin f.eks. Vi vurderer å ha trompet i tillegg til orgel, så da var det en som tipset om at orgel spilte helt rolig når brudesvennen går opp, og så begynner trompet-spillet når vi starter å gå. Om døra er lukket eller ikke spiller ikke så stor rolle, det var vel mest at det ble veldig rart å stå der i døra såpass lenge når de store jentene går opp med brudesvennen. 😀
Topics: 47Replies: 304IKKE kjøp det fra Milly Bridal. Jeg har et som er helt identisk (dog, det er ikke kjøpt på Milly Bridal) og det er 1. vondt å ha på fordi det er noen kanter som skjærer og 2. til og med for voldsomt for min kjole som ikke er like smal som din.
Jeg hadde helt klart gått for det på Lises brudesalong.
Topics: 47Replies: 304Topics: 47Replies: 304Topics: 47Replies: 304Topics: 47Replies: 304Frøken
annonseTopics: 47Replies: 304«Rampolina» wrote: Hei.
En vanlig vielse varer ca 35 minutter, har vært i noen forrige vår og sommer 😉
Resten kan jeg ikke hjelpe deg med. Vi hadde vielse 14.30 helt til vi innså at vi ikke fikk tid til alt vi ville, derfor byttet vi til kl 13 :o)
Kan signere Rampolina, bare at vi byttet til 13.30. Nå skal vi ha middag kl. 17, hadde vi hatt vielsen en time senere så hadde middagen blitt ca kl. 18.
Når det gjelder vielsen, så har vi beregnet 1 time fra vielsen starter, til vi kjører fra kirken. Den timen er altså inkl. fotografering og hilsing.
Topics: 47Replies: 304«Rampolina» wrote:
Merkelig måte å vri det på? Da burde man jo kanskje egentlig spørre alle gjestene sine da, hva de egentlig vil ha å spise? For all del, lag barnemeny så mye du vil for min del, jeg bare ga et svar på innlegget ditt. Jeg hadde synes det var rart om jeg fikk tilbud om pølse og pizza da jeg var femten år. Og jeg hadde overhodet ikke forventet det.
Aiai, beklager at jeg svarte tilbake da :usikker: Jeg syns ikke det er så forferdelig at vi lar de 4 tantebarna våre få velge, og syns ikke at det nødvendigvis trenger å sammenlignes med at vi like gjerne burde spurt alle gjestene. Nå kjenner jeg mine tantebarn meget godt, og hadde jeg trodd at de ble fornærmet fordi jeg tilbydde de noe annet, så hadde jeg aldri gjort det. Jeg vet at 11 og 12-åringen er VELDIG glad for at vi har gitt de et valg, og naturlig nok gjør vi ikke forskjell på dem.
Topics: 47Replies: 304«Rampolina» wrote:
stinis wrote:De som ordner maten for oss, har gitt beskjed om at barna kan få en barnemeny (pizza eller pølser) dersom de ønsker det. Da får de forretten og desserten vi har men til hovedrett får de et annet alternativ. Når vi har bestemt menyen kommer vi til å spørre disse barna hva de vil ha, de er 11-15 år så de klarer helt fint selv å finne ut hva de liker best. Gutten vår på 3 år får mest sannsynlig det samme som oss, da han ikke er særlig glad i pizza og pølser.Vi syns ihvertfall det er veldig greit å ha muligheten til å la de få noe annet, og så kan de velge selv.
3åringen kan spise det samme som dere, men ikke en på 11 og 15?? Da er de jo store 😉
Jeg hadde ikke laget noen barnemeny til så store «barn» altså.. Min mening 🙂
Som jeg skrev så får de velge selv om de vil ha pizza/pølse eller hovedretten vi skal ha. Jeg vil at ALLE skal ha det supert denne dagen, også barna. Om min niese på 15 liker pizza bedre enn det vi eventuelt skal ha til hovedrett, så koster det meg null kalorier å ordne dette hos lokale. Hvorfor bestemme hva de skal spise dersom de kan få et valg? Det handler jo ikke om at de ikke kan spise det vi skal ha. Merkelig måte å vri det på 😀
-
ForfatterInnlegg