troya
Startede emner: 59
Forumsvar totalt: 637
Har forumrolle: Deltaker
Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
«Pfefferkorn» wrote: Det var jo en fin måte å gjøre det på Troya! Takk for tipset 😁
Off mangen skrivefeil der ja, men men dere skjønner sikkert hva jeg mente. Jeg har laget festprogrammene og har dem i samme stil og kirkeprogrammene.
Glemte å nevne at jeg skal ha nr på bordene (vi har 8 mans bord). og i heftet skal jeg da skrive på bord 1 osv med navnene der etter
Bord 1
navn…
navn…
bord 2
navn…
…
«Martine» wrote: Jeg er spesielt ute etter et hett tips om hvordan man kan få en leppestiften til å holde leeeeeenge akkurat den dagen. Sminketips tråd? 😉
Det finnes noe som heter «leppe primer» en krem som du legger under leppestiften slik at den sitter bedre. Det finnes primer for hele ansiktet til å ha under foundasion og. Man får litt sån glattere hus og den sitter bedre/gjevnere. Har og til å ta under øyenskyggen 😀
MaryKay har fantastiske varer som ser veldig bra ut på bilder 😀
(jeg er selv MK konsulent)
Frøken
annonse«Hausa» wrote: Vi har bare 6 dager igjen til bryllupet og siden vi skal ha det på grendehuset i bygda og skal gjøre det meste selv er jeg nå i full gang.
I dag har jeg strøket alle dukene og dekt bordene og det blir sååå fint.
Lykke til med alle tilberedelsene til den store dagen. Du har sikkert hendene fulle hele uken 😀
Kommer veldig ann på hvilken type bryllup du skal ha. Jeg fant meg en liste som jeg følte passet til meg og bare tok vekk det som ikke passet. Og la evt til hviss jeg hadde noe som manglet. Lettest på den måten.
Tok meg noen uker til jeg hadde en liste jeg var helt super fornøyd med. Men det var pga at jeg hadde ikke peiling hva som trengtes å være med på en slik liste.
Men du kan få min liste slik den såg ut før jeg begynte å få den «grønn»
Bruden:
Brudekjolen
Underskjørt.
Slør.
Tiara.
Sko.
Smykkesett.
Undertøy
Frisør.
Prøvetime hos frisør.
Sminkør.
Prøvetime hos sminkør.
Negledesigner.
Knestrømper
Strømpebånd.
Kleenex med balsam.
Brudgom:
Sjakett.
Skjorte.
Sko.
Sokker.
Belte.
Frisør før bryllupet.
Brudepikene. Brudesvenn:
Kjolene
Sko.
Strømpebukser.
Frisør. Frisør time bestilt
Sjakett
Sko
Blomster:
Brudebukett.
Bukett til brudepikene x 2
4 stk brystbukett.
Blomster til kirken
Kirken
Møte med presten
Salme 1
Salme 2.
Salme 3.
Inngangsmarsj
Utgangsmarsj
fiolin
Prest
Organist
Solist
Kirkeprogrammer.
Pynting ved altertrappene.
Ringene.
Ringene er bestilt og betalt
Bryllupsfesten:
Fotograf
Lokalet
Catering,
Meny.
Annet
Invitasjoner.
Bordkort.
Alkohol drikke.
Alkoholfri drikke.
Et stykk låsbart skrin til gavebordet.
Gavebøk.
Festprogram.
Pynt til bordene.
Bryllupsbil
Pynt til bilen
Toastmaster.
Skjenkeløyve.
Gjestebok.
Brudevalsen:
Musikk til festen.
Løper.
Velkomsttalen.
Takk for maten-talen.
Kaker:
Hjelpere:
Henting av blomster fra blomsterbutikken.
Pynting av kirken.
Rydding av kirken.
To stykker til å dele ut kirkeprogrammene.
Gaveåpnere.
Hvem tar med gavene hjem.
Renseri til kjolen min og jentene mine. To uker før bryllupet.
Skjemaer og div.
Sendt inn alt m/f.attest.
Bryllupsannonse i lokalavis nr 1.
Bryllupsannonse i lokalavis nr 2.
Navneendring.
Prøving av ekteskapsvilkår.
Forlovererklæring.
Etter bryllupet.
Nytt navn i passet.
Nytt navn på førerkort.
Nytt navn på bankkort o.l.
Takkekort.
Spesialtakkekort til presten, musikkfolkene, frisøren, konditor, blomsterdama, toastmaster. skredderfolk, Solist.
Må bare nevne at jeg lånte min liste av noen andre her inne 😀 😀 . Har hjelpt meg mye med å komme på hva man trenger å huske på eller ordne til 😀
Her fant jeg mine ut og inn-marsjer 😀
http://www.sangmannen.no/OrgelVielse.htm
Sjømanskirken har og en del marsjer
http://www.sjomannskirken.no/1373
Disse skal jeg ha:
Inngangsmarsj: «Purpose» av Rikard Nordraak http://www.sangmannen.no/Lyd/Purpose.mp3
Utgangsmarsj: «Trumpet Tune» av Henry Purcell http://www.sangmannen.no/Lyd/Trumpet%20tune.mp3
Så gøyda. Jeg er litt tidligere ute en deg. 10. november her. Kjenner på den samme følelsen om at det er litt lite å finne på nå. Har plamlaget det meste og gjort det meste som går an å gjør. 😀
Nå for tiden har jeg begynt heller å kvalitets sjekke det som er allerede gjort eller bestilt. Har byttet fotograf, vurderer å bytte frisør og har endra planene om hvordan jeg skal ha håret noe som gjør at sløret må revurderes. Nå tenker jeg et slikt Mette-marit type 😀
Til uken tenkte jeg å bestille brudebuketten og brystbukettene. Blir og 2 brudepikebuketter.
Spennende å se hvor langt alle er kommet, de som har 3 mnd og mindre til selve dagen 😀
Du kan lage det så personlig som du bare vil, selv om du bruker snøkrystaller. Og skulle du gjenbruke dem, type tema i pynting, så trur jeg det hadde blitt kjempe fint. 😀 😀
Og man kan finne mangen fine blåtoner uten at det virker kalt og upersonlig. Har alt med hvordan du setter ting sammen. 😀 😀
Frøken
annonse«Martine» wrote:
troya wrote:Altgodt wrote:20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀
så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀
Jeg tar det du sier så alvorlig AltGodt at vi flytter fotograferingen til før vielsen, synes det er et knalltips for å få en «festligere» dag!
Om vi skal sove sammen natten til bryllupet vet jeg ikke… selvfølgelig er det spennende og alt det der, men alvorlig talt han har jo sett meg før. Vi bor jo ikke der vi skal gifte oss så logistikken er jo det utslagsgivende til syvende og sist.
Mener jo selv at det er et meget godt alternativ for å få mer tid med gjestene, ville jo gjør det selv. Men mannen satte ned foten. men da fikk jeg droppe kaffegjesten i stedet.Måtte nesten gi meg der, siden det er ikke mye han har hatt å si ang bryllupet, og siden meningen hans var så sterk akkurat der.
Men hadde det vært opp til meg hadde jeg tatt fotograferingen før.
Da er man jo ny stilet og uten «røde» øyne. Så jeg syns det er et kjempe bra alternativ.
Bare å kjøre på 😀 😀
Litt grovt reknet
Kjole og klær til meg: 20,000kr
Klær til mannen 10000kr
klær til ungene: 6000kr
Brudebukett: 4000kr
Brystbuketter: ? ikke fått pris
Fotograf: 6500kr
Frisør meg: 2500kr
frisør jentene: 1500-2000kr
frisør til mannen: 500kr
Musikk for kvelden: 5500
Ringene 14000kr
Undertøy meg 1500-2000kr
Pynt, løper og lys til bordene 2000kr
Invitasjonene 2000kr
Drikkevarer med og uten alkohol: 10,000kr
Gjestebøker og gavebøker: 500kr
Hotell for bryllupsnatten: 2500-3000kr
Bordkort: 500kr
lokale med alt, kurverten: 1045kr x antall gjester
kommer ikke på mer. Ikke helt eksakt priser. Har fått mye ca priser. Men rekner ikke med at det blir mye mer eller mindre en det jeg har skrevet her
Håper det er til noen hjelp. Sikkert mye jeg har glemt her 😀
«Altgodt» wrote: 20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.
Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀
så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀
vi har og vielsen k 14.00 toastmaster og de som står for lokalet mente at middag kunne starte i 17.00 – 17-30 tiden og da rekner de 3 timer på middagen slik at kaffe gjestene kunne komme i 20-00 – 20.30 tiden. Jeg løste hele problemet med å invitere alle til middag, så kan middagen blir så lang eller kort. Lettere å få gjestene til å si ja om de får være med på alt 😀
«Martine» wrote: Lenge??!
Jeg gjør ALT for at vår vielse skal bli så høytidelig og spesiell som mulig, så vi skal ha borgelig konsert vielse på 45 min! Masse klassiske svisker og løfte utvekling. Jeg nekter å gifte meg uten én skikkelig vielse.
Noen vil sikkert mene det er for lenge – den tid, den sorg.
Der er jo i grunnen din vielse så jeg hadde ikke tenkt så mye over det. Du gjør som du vill selv 😀 😀
Kort eller lang. it’s up to you!! 😀 😀
Frøken
annonse«Henjo83» wrote:
Henne! http://gryoffernesphoto.no/
Fantastisk imponert over bildene hennes… :nååh:
Nå har jeg sent en forespørsel om hun er ledig 😀 😀
-
ForfatterInnlegg
