Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

troya

Registreringsdato: 12. feb 2012
Startede emner: 59
Forumsvar totalt: 637
Har forumrolle: Deltaker
  • Se forumsvar
  • Se startede emner
  • Se abonnementer
  • Se favoriserte emner
  • Send PM


  • Send en PM til troya
    • Profil
    • Forumsignatur
    • Emner startet
    • Svar opprettet
    • Engasjementer
    • Favoritter
    Search

    Forumsvar Lagt Inn

    Viser 20 innlegg - 221 til 240 (av totalt 554)
    ← 1 2 3 … 11 12 13 … 26 27 28 →
    • Forfatter
      Innlegg
    • troya
      02. sep. 2012 kl. 19:19 #158794

      «Pfefferkorn» wrote: Det var jo en fin måte å gjøre det på Troya! Takk for tipset 😁

      Off mangen skrivefeil der ja, men men dere skjønner sikkert hva jeg mente. Jeg har laget festprogrammene og har dem i samme stil og kirkeprogrammene.

      Glemte å nevne at jeg skal ha nr på bordene (vi har 8 mans bord). og i heftet skal jeg da skrive på bord 1 osv med navnene der etter

      Bord 1

      navn…

      navn…

      bord 2

      navn…

      …

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Annonse
      troya
      02. sep. 2012 kl. 19:10 #158790

      Vi skal ha et fesrprogram den vi presenterer menyen. Har noen sanger og så et bordkart. Videre vil vi skrive litt om hvem er hvem. Type.

      Navn, Brudens mor

      Navn, Brudens far

      Navn, brudens forlover og søster

      Settings
      troya
      02. sep. 2012 kl. 19:06 #158789

      «Martine» wrote: Jeg er spesielt ute etter et hett tips om hvordan man kan få en leppestiften til å holde leeeeeenge akkurat den dagen. Sminketips tråd? 😉

      Det finnes noe som heter «leppe primer» en krem som du legger under leppestiften slik at den sitter bedre. Det finnes primer for hele ansiktet til å ha under foundasion og. Man får litt sån glattere hus og den sitter bedre/gjevnere. Har og til å ta under øyenskyggen 😀

      MaryKay har fantastiske varer som ser veldig bra ut på bilder 😀

      (jeg er selv MK konsulent)

      Settings
      troya
      02. sep. 2012 kl. 14:38 #158777

      Tusen takk for tipset til denne bloggen 😀 😀 . Super mange gode tips her som jeg kommer til å stjele 😀 😀 😀

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      troya
      02. sep. 2012 kl. 13:47 #158774

      «Hausa» wrote: Vi har bare 6 dager igjen til bryllupet og siden vi skal ha det på grendehuset i bygda og skal gjøre det meste selv er jeg nå i full gang.

      I dag har jeg strøket alle dukene og dekt bordene og det blir sååå fint.

      Lykke til med alle tilberedelsene til den store dagen. Du har sikkert hendene fulle hele uken 😀

      Settings
      troya
      02. sep. 2012 kl. 13:46 #158773

      Kommer veldig ann på hvilken type bryllup du skal ha. Jeg fant meg en liste som jeg følte passet til meg og bare tok vekk det som ikke passet. Og la evt til hviss jeg hadde noe som manglet. Lettest på den måten.

      Tok meg noen uker til jeg hadde en liste jeg var helt super fornøyd med. Men det var pga at jeg hadde ikke peiling hva som trengtes å være med på en slik liste.

      Men du kan få min liste slik den såg ut før jeg begynte å få den «grønn»

      Bruden:

      Brudekjolen

      Underskjørt.

      Slør.

      Tiara.

      Sko.

      Smykkesett.

      Undertøy

      Frisør.

      Prøvetime hos frisør.

      Sminkør.

      Prøvetime hos sminkør.

      Negledesigner.

      Knestrømper

      Strømpebånd.

      Kleenex med balsam.

      Brudgom:

      Sjakett.

      Skjorte.

      Sko.

      Sokker.

      Belte.

      Frisør før bryllupet.

      Brudepikene. Brudesvenn:

      Kjolene

      Sko.

      Strømpebukser.

      Frisør. Frisør time bestilt

      Sjakett

      Sko

      Blomster:

      Brudebukett.

      Bukett til brudepikene x 2

      4 stk brystbukett.

      Blomster til kirken

      Kirken

      Møte med presten

      Salme 1

      Salme 2.

      Salme 3.

      Inngangsmarsj

      Utgangsmarsj

      fiolin

      Prest

      Organist

      Solist

      Kirkeprogrammer.

      Pynting ved altertrappene.

      Ringene.

      Ringene er bestilt og betalt

      Bryllupsfesten:

      Fotograf

      Lokalet

      Catering,

      Meny.

      Annet

      Invitasjoner.

      Bordkort.

      Alkohol drikke.

      Alkoholfri drikke.

      Et stykk låsbart skrin til gavebordet.

      Gavebøk.

      Festprogram.

      Pynt til bordene.

      Bryllupsbil

      Pynt til bilen

      Toastmaster.

      Skjenkeløyve.

      Gjestebok.

      Brudevalsen:

      Musikk til festen.

      Løper.

      Velkomsttalen.

      Takk for maten-talen.

      Kaker:

      Hjelpere:

      Henting av blomster fra blomsterbutikken.

      Pynting av kirken.

      Rydding av kirken.

      To stykker til å dele ut kirkeprogrammene.

      Gaveåpnere.

      Hvem tar med gavene hjem.

      Renseri til kjolen min og jentene mine. To uker før bryllupet.

      Skjemaer og div.

      Sendt inn alt m/f.attest.

      Bryllupsannonse i lokalavis nr 1.

      Bryllupsannonse i lokalavis nr 2.

      Navneendring.

      Prøving av ekteskapsvilkår.

      Forlovererklæring.

      Etter bryllupet.

      Nytt navn i passet.

      Nytt navn på førerkort.

      Nytt navn på bankkort o.l.

      Takkekort.

      Spesialtakkekort til presten, musikkfolkene, frisøren, konditor, blomsterdama, toastmaster. skredderfolk, Solist.

      Må bare nevne at jeg lånte min liste av noen andre her inne 😀 😀 . Har hjelpt meg mye med å komme på hva man trenger å huske på eller ordne til 😀

      Settings
      troya
      02. sep. 2012 kl. 12:54 #158771

      Her fant jeg mine ut og inn-marsjer 😀

      http://www.sangmannen.no/OrgelVielse.htm

      Sjømanskirken har og en del marsjer

      http://www.sjomannskirken.no/1373

      Disse skal jeg ha:

      Inngangsmarsj: «Purpose» av Rikard Nordraak http://www.sangmannen.no/Lyd/Purpose.mp3

      Utgangsmarsj: «Trumpet Tune» av Henry Purcell http://www.sangmannen.no/Lyd/Trumpet%20tune.mp3

      Settings
      troya
      02. sep. 2012 kl. 12:47 #158770

      Så gøyda. Jeg er litt tidligere ute en deg. 10. november her. Kjenner på den samme følelsen om at det er litt lite å finne på nå. Har plamlaget det meste og gjort det meste som går an å gjør. 😀

      Nå for tiden har jeg begynt heller å kvalitets sjekke det som er allerede gjort eller bestilt. Har byttet fotograf, vurderer å bytte frisør og har endra planene om hvordan jeg skal ha håret noe som gjør at sløret må revurderes. Nå tenker jeg et slikt Mette-marit type 😀

      Til uken tenkte jeg å bestille brudebuketten og brystbukettene. Blir og 2 brudepikebuketter.

      Spennende å se hvor langt alle er kommet, de som har 3 mnd og mindre til selve dagen 😀

      Settings
      troya
      01. sep. 2012 kl. 18:28 #158737

      Du kan lage det så personlig som du bare vil, selv om du bruker snøkrystaller. Og skulle du gjenbruke dem, type tema i pynting, så trur jeg det hadde blitt kjempe fint. 😀 😀

      Og man kan finne mangen fine blåtoner uten at det virker kalt og upersonlig. Har alt med hvordan du setter ting sammen. 😀 😀

      Settings
      troya
      01. sep. 2012 kl. 18:25 #158735

      Nå er mailen sendt. Skulle du ville et annet alternativ er det bare å skrike ut. Lager dem jo i fulle farten her hehe 😀 😀

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      troya
      01. sep. 2012 kl. 15:36 #158727

      «Martine» wrote:

      troya wrote:
      Altgodt wrote:
      20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.

      Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀

      så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀

      Jeg tar det du sier så alvorlig AltGodt at vi flytter fotograferingen til før vielsen, synes det er et knalltips for å få en «festligere» dag!

      Om vi skal sove sammen natten til bryllupet vet jeg ikke… selvfølgelig er det spennende og alt det der, men alvorlig talt han har jo sett meg før. Vi bor jo ikke der vi skal gifte oss så logistikken er jo det utslagsgivende til syvende og sist.
      Mener jo selv at det er et meget godt alternativ for å få mer tid med gjestene, ville jo gjør det selv. Men mannen satte ned foten. men da fikk jeg droppe kaffegjesten i stedet.

      Måtte nesten gi meg der, siden det er ikke mye han har hatt å si ang bryllupet, og siden meningen hans var så sterk akkurat der.

      Men hadde det vært opp til meg hadde jeg tatt fotograferingen før.

      Da er man jo ny stilet og uten «røde» øyne. Så jeg syns det er et kjempe bra alternativ.

      Bare å kjøre på 😀 😀

      Settings
      troya
      01. sep. 2012 kl. 15:31 #158726

      Litt grovt reknet

      Kjole og klær til meg: 20,000kr

      Klær til mannen 10000kr

      klær til ungene: 6000kr

      Brudebukett: 4000kr

      Brystbuketter: ? ikke fått pris

      Fotograf: 6500kr

      Frisør meg: 2500kr

      frisør jentene: 1500-2000kr

      frisør til mannen: 500kr

      Musikk for kvelden: 5500

      Ringene 14000kr

      Undertøy meg 1500-2000kr

      Pynt, løper og lys til bordene 2000kr

      Invitasjonene 2000kr

      Drikkevarer med og uten alkohol: 10,000kr

      Gjestebøker og gavebøker: 500kr

      Hotell for bryllupsnatten: 2500-3000kr

      Bordkort: 500kr

      lokale med alt, kurverten: 1045kr x antall gjester

      kommer ikke på mer. Ikke helt eksakt priser. Har fått mye ca priser. Men rekner ikke med at det blir mye mer eller mindre en det jeg har skrevet her

      Håper det er til noen hjelp. Sikkert mye jeg har glemt her 😀

      Settings
      troya
      01. sep. 2012 kl. 15:19 #158724

      Denne skal vi ha. Vi får den da med sjofør og ferdig pyntet 😀 😀

      Attached files

      Settings
      troya
      01. sep. 2012 kl. 15:08 #158723

      «Altgodt» wrote: 20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.

      Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀

      så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Annonse
      troya
      01. sep. 2012 kl. 10:45 #158719

      vi har og vielsen k 14.00 toastmaster og de som står for lokalet mente at middag kunne starte i 17.00 – 17-30 tiden og da rekner de 3 timer på middagen slik at kaffe gjestene kunne komme i 20-00 – 20.30 tiden. Jeg løste hele problemet med å invitere alle til middag, så kan middagen blir så lang eller kort. Lettere å få gjestene til å si ja om de får være med på alt 😀

      Settings
      troya
      31. aug. 2012 kl. 20:44 #158695

      Her kommer det endelige resultatet 😀 😀

      Attached files

      Settings
      troya
      30. aug. 2012 kl. 20:13 #158659

      «Martine» wrote: Lenge??!

      Jeg gjør ALT for at vår vielse skal bli så høytidelig og spesiell som mulig, så vi skal ha borgelig konsert vielse på 45 min! Masse klassiske svisker og løfte utvekling. Jeg nekter å gifte meg uten én skikkelig vielse.

      Noen vil sikkert mene det er for lenge – den tid, den sorg.

      Der er jo i grunnen din vielse så jeg hadde ikke tenkt så mye over det. Du gjør som du vill selv 😀 😀

      Kort eller lang. it’s up to you!! 😀 😀

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      troya
      30. aug. 2012 kl. 20:08 #158658

      Jeg ringte min søster par dager etter forlovelsen og spurte. hun sa ja med en gang. Kunne ikke tenkt meg noen andre. Dette var nå i februar. Vi gifter oss november i år

      Settings
      troya
      30. aug. 2012 kl. 19:37 #158654

      «Henjo83» wrote:

      Henne! http://gryoffernesphoto.no/

      Fantastisk imponert over bildene hennes… :nååh:

      Nå har jeg sent en forespørsel om hun er ledig 😀 😀

      Settings
      troya
      30. aug. 2012 kl. 19:19 #158648

      Løvinnen her kommer noen til deg. Men send meg emailadressen din så får du dem på mailen. SLik at det er lettere å lagre dem på din egen pc 😀 😀

      Laget et par her på sparket 😀

      Attached files

      Settings
    • Forfatter
      Innlegg
    Viser 20 innlegg - 221 til 240 (av totalt 554)
    ← 1 2 3 … 11 12 13 … 26 27 28 →

    © 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

    Scroll to top
    • Home
    • Bryllupsforum
    • Bryllupsplanlegger
    Search