Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Å sette gjestene til å flytte bordene på plass

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Å sette gjestene til å flytte bordene på plass

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Å sette gjestene til å flytte bordene på plass

  • Dette emnet har 11 svar, 10 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av * TattooBride*.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 25
    Replies: 556
    toneany
    19. aug. 2012 kl. 07:46 #9909

    Vi skal ha festen på et lokalt grendehus, som er stort nok til å ha middag og kaffe-servering pluss dansegulv, og der er scene og lydanlegg, og pene toaletter og stort kjøkken.

    Vi skal ikke ha kirkebryllup, men få en sorenskriver eller noen til å vie oss. Svigerbror giftet seg i fjor og de gjorde det i fjæra, og sambo likte det opplegget. Det vi har tenkt på er å ha selve sermonien på samme sted som vi har festen. Det innebærer jo at alle som er inviterte blir middagsgjester, kanskje ingen kaffegjester.

    Det er ikke plass til å rigge opp noen sermoni-avdeling i tillegg, så det vi har tenkt litt på er om vi kan pynte bordene så de er klare, men bare må flyttes på plass og stoler settes på plass, etter at sermonien er over. Da tar vi jo noen timer før middag hvor vi fotograferer og slikt.

    Ryddingen vil bare bestå i å sette bord og stoler der de skal være, men det skal altså være ferdig pyntet. Så blir det eventuelt laget til midtgangpynt av noe slag, som også kan flyttes til anvist plass.

    Er det kjipt av oss å sette gjester til å gjøre slikt? Jeg vet jo at hans foreldre og mine foreldre og søsken er sterke folk som gladelig vil hjelpe til. Hvordan hadde dere reagert på å havne i et bryllup hvor man kanskje deltok i et lite sceneskifte, og så kanskje fikk noe moro arrangert etterpå mens man ventet på brudeparet?

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 6
    Replies: 60
    hausa
    19. aug. 2012 kl. 07:51 #157790

    Jeg hadde ikke satt pris på å måtte bære bord og stoler som gjeste i bryllup.

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 260
    cirkeline
    19. aug. 2012 kl. 07:55 #157791

    Snakk med noen av gjestene og gi dem ansvaret for det. Når noen begynner så er det som regel flere som henger seg på 😀

    Settings
    Topics: 25
    Replies: 556
    toneany
    19. aug. 2012 kl. 08:06 #157793

    «Cirkeline» wrote: Snakk med noen av gjestene og gi dem ansvaret for det. Når noen begynner så er det som regel flere som henger seg på 😀

    Det er jo det som er tanken da, å ha en slags ansvarskomité som vet hvordan ting skal være og flytter bordene, og så kan de som har lyst og er i stand til det hjelpe til litt. 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 21
    Replies: 234
    Løvinnen
    19. aug. 2012 kl. 09:24 #157798

    Tror kanskje jeg ville tatt kontakt med noen ungdommer eller evt et idrettslag som hjelper for en billig penge? Når gjestene kommer i finstasen er det vel litt dumt å begynne å svette med å bære bord :p

    Om ikke ville jeg avtalt med de nærmeste i familien……

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    19. aug. 2012 kl. 11:24 #157802

    «Hausa» wrote: Jeg hadde ikke satt pris på å måtte bære bord og stoler som gjeste i bryllup.

    Gjester som er invitert til grendahusbryllup og full fest har helt andre forventninger enn de som som er invitert til et herregårdsbryllup. Sett sammen en liten ansvarsgruppe, noen sterke menn og en kvinne som kan delegerere ting på plass. :p Det er gjort på 15 minutt max, mens resten mingler og koser seg.

    De fleste er glad for å bidra, og dette er et bidrag også for at ting skal bli så vellykket som mulig. Se på det som noe som bryter isen.

    Settings
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    19. aug. 2012 kl. 16:39 #157823

    Spør noen på forhånd du. Du kjenner gjestene dine, det gjør ikke vi 😉

    Det hadde ikke gjort meg noe å hjulpet til, selv om jeg hadde syntes det hadde vært litt rart da, men jeg hadde reagert enda mer hvis jeg ikke hadde vært gjort forberedt på det. I finklær og dytting og opprigging kan det bli en varm affære.

    Men hvem skal ta seg av pyntingen da? Skal gjestene gjøre det også eller?

    Settings
    Topics: 25
    Replies: 556
    toneany
    19. aug. 2012 kl. 18:15 #157839

    «Trone» wrote: Spør noen på forhånd du. Du kjenner gjestene dine, det gjør ikke vi 😉

    Det hadde ikke gjort meg noe å hjulpet til, selv om jeg hadde syntes det hadde vært litt rart da, men jeg hadde reagert enda mer hvis jeg ikke hadde vært gjort forberedt på det. I finklær og dytting og opprigging kan det bli en varm affære.

    Men hvem skal ta seg av pyntingen da? Skal gjestene gjøre det også eller?

    Det vil jo vi isåfall ha gjort klart på forhånd, at det bare er å skli bordene pent på plass. og eventuelt sette ut glass og lys.

    Men kanskje det går ann å lage i stand sitteområde til sermonien der vi skal ha dansegulv… Vi har bestemt oss for å kutte litt flere folk fra gjestelista, så vi skal dra og se på lokalet for å vurdere. Vi må jo bare ha bestemt oss for om det går før vi avtaler booking av hus og den som skal vie oss, ellers må vi jo finne på noe annet og få det booket.

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 601
    Snuppelura
    19. aug. 2012 kl. 19:45 #157846

    Hvis du skal be gjestene om å flytte på bordene, så tror jeg det er lurt å be noen menn på forhånd om hjelp. Det er ikke alltid like lett å flytte bord osv i høye hæler og kjole. Men ellers er det helt sikkert ok å spørre om hjelp.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 59
    helenem
    20. aug. 2012 kl. 04:48 #157859

    Jeg er ikke så fin på det så jeg hadde stilt opp å hjulpet til uansett hvor høye hæler og flott kjole jeg hadde. Uten å blunke en gang.

    Det er snakk om skyve bordene på plass, ikke bære de ned flere trapper liksom. Går fint an å gjøre uten å svette noe nevneverdig.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 28
    Replies: 418
    *Cathrine*
    20. aug. 2012 kl. 07:48 #157861

    Jeg personelig ville ikke ha gjort det…

    Vi skal heller ikke ha kirke, men annen vielse… Han har lyst på tinghuset, jeg annet :p

    Min tanke gang er at vielsen skjer et annet sted enn der man spiser… Samtidig får man da en finere/annen inntrykk når man kommer til dekket bord…

    Om dere setter opp et telt for eks (vet vinter) så kan dere ha vielsen ute… Ser for meg at det ville ha blitt veldig romantisk :hihi:

    Men det er meg da… men likte også ideen å få avtalt på forhånd at noen flytter på border og stoler…

    Settings
    Topics: 3
    Replies: 12
    * TattooBride*
    27. aug. 2012 kl. 13:44 #158420

    Var i bryllup i juli og etter middagen så spurte toastmasteren om det var noen sterke menn som kunne hjelpe henne flytte bordene inntil veggene. Servitørene pyntet bordene osv etterpå. Gikk veldig bra det og mange som tilbød seg å hjelpe, og tenkte ikke over at det var noe merkelig jeg da…

    Til og med jeg klarer å dytte et bord 5-6meter i høye heler uten å bli svett osv :p

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search