Å sette gjestene til å flytte bordene på plass
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Å sette gjestene til å flytte bordene på plass
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Å sette gjestene til å flytte bordene på plass
- Dette emnet har 11 svar, 10 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av
* TattooBride*.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 25Replies: 556
Vi skal ha festen på et lokalt grendehus, som er stort nok til å ha middag og kaffe-servering pluss dansegulv, og der er scene og lydanlegg, og pene toaletter og stort kjøkken.
Vi skal ikke ha kirkebryllup, men få en sorenskriver eller noen til å vie oss. Svigerbror giftet seg i fjor og de gjorde det i fjæra, og sambo likte det opplegget. Det vi har tenkt på er å ha selve sermonien på samme sted som vi har festen. Det innebærer jo at alle som er inviterte blir middagsgjester, kanskje ingen kaffegjester.
Det er ikke plass til å rigge opp noen sermoni-avdeling i tillegg, så det vi har tenkt litt på er om vi kan pynte bordene så de er klare, men bare må flyttes på plass og stoler settes på plass, etter at sermonien er over. Da tar vi jo noen timer før middag hvor vi fotograferer og slikt.
Ryddingen vil bare bestå i å sette bord og stoler der de skal være, men det skal altså være ferdig pyntet. Så blir det eventuelt laget til midtgangpynt av noe slag, som også kan flyttes til anvist plass.
Er det kjipt av oss å sette gjester til å gjøre slikt? Jeg vet jo at hans foreldre og mine foreldre og søsken er sterke folk som gladelig vil hjelpe til. Hvordan hadde dere reagert på å havne i et bryllup hvor man kanskje deltok i et lite sceneskifte, og så kanskje fikk noe moro arrangert etterpå mens man ventet på brudeparet?
Topics: 6Replies: 60Topics: 21Replies: 260Topics: 25Replies: 556«Cirkeline» wrote: Snakk med noen av gjestene og gi dem ansvaret for det. Når noen begynner så er det som regel flere som henger seg på 😀
Det er jo det som er tanken da, å ha en slags ansvarskomité som vet hvordan ting skal være og flytter bordene, og så kan de som har lyst og er i stand til det hjelpe til litt. 🙂
Frøken
annonseTopics: 21Replies: 234Topics: 64Replies: 1674«Hausa» wrote: Jeg hadde ikke satt pris på å måtte bære bord og stoler som gjeste i bryllup.
Gjester som er invitert til grendahusbryllup og full fest har helt andre forventninger enn de som som er invitert til et herregårdsbryllup. Sett sammen en liten ansvarsgruppe, noen sterke menn og en kvinne som kan delegerere ting på plass. :p Det er gjort på 15 minutt max, mens resten mingler og koser seg.
De fleste er glad for å bidra, og dette er et bidrag også for at ting skal bli så vellykket som mulig. Se på det som noe som bryter isen.
Topics: 201Replies: 19922Spør noen på forhånd du. Du kjenner gjestene dine, det gjør ikke vi 😉
Det hadde ikke gjort meg noe å hjulpet til, selv om jeg hadde syntes det hadde vært litt rart da, men jeg hadde reagert enda mer hvis jeg ikke hadde vært gjort forberedt på det. I finklær og dytting og opprigging kan det bli en varm affære.
Men hvem skal ta seg av pyntingen da? Skal gjestene gjøre det også eller?
Topics: 25Replies: 556«Trone» wrote: Spør noen på forhånd du. Du kjenner gjestene dine, det gjør ikke vi 😉
Det hadde ikke gjort meg noe å hjulpet til, selv om jeg hadde syntes det hadde vært litt rart da, men jeg hadde reagert enda mer hvis jeg ikke hadde vært gjort forberedt på det. I finklær og dytting og opprigging kan det bli en varm affære.
Men hvem skal ta seg av pyntingen da? Skal gjestene gjøre det også eller?
Det vil jo vi isåfall ha gjort klart på forhånd, at det bare er å skli bordene pent på plass. og eventuelt sette ut glass og lys.
Men kanskje det går ann å lage i stand sitteområde til sermonien der vi skal ha dansegulv… Vi har bestemt oss for å kutte litt flere folk fra gjestelista, så vi skal dra og se på lokalet for å vurdere. Vi må jo bare ha bestemt oss for om det går før vi avtaler booking av hus og den som skal vie oss, ellers må vi jo finne på noe annet og få det booket.
Topics: 21Replies: 60119. aug. 2012 kl. 19:45 #157846Hvis du skal be gjestene om å flytte på bordene, så tror jeg det er lurt å be noen menn på forhånd om hjelp. Det er ikke alltid like lett å flytte bord osv i høye hæler og kjole. Men ellers er det helt sikkert ok å spørre om hjelp.
Topics: 8Replies: 59Jeg er ikke så fin på det så jeg hadde stilt opp å hjulpet til uansett hvor høye hæler og flott kjole jeg hadde. Uten å blunke en gang.
Det er snakk om skyve bordene på plass, ikke bære de ned flere trapper liksom. Går fint an å gjøre uten å svette noe nevneverdig.
Frøken
annonseTopics: 28Replies: 41820. aug. 2012 kl. 07:48 #157861Jeg personelig ville ikke ha gjort det…
Vi skal heller ikke ha kirke, men annen vielse… Han har lyst på tinghuset, jeg annet :p
Min tanke gang er at vielsen skjer et annet sted enn der man spiser… Samtidig får man da en finere/annen inntrykk når man kommer til dekket bord…
Om dere setter opp et telt for eks (vet vinter) så kan dere ha vielsen ute… Ser for meg at det ville ha blitt veldig romantisk :hihi:
Men det er meg da… men likte også ideen å få avtalt på forhånd at noen flytter på border og stoler…
Topics: 3Replies: 1227. aug. 2012 kl. 13:44 #158420Var i bryllup i juli og etter middagen så spurte toastmasteren om det var noen sterke menn som kunne hjelpe henne flytte bordene inntil veggene. Servitørene pyntet bordene osv etterpå. Gikk veldig bra det og mange som tilbød seg å hjelpe, og tenkte ikke over at det var noe merkelig jeg da…
Til og med jeg klarer å dytte et bord 5-6meter i høye heler uten å bli svett osv :p
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.