Booke lokale
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Booke lokale
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Booke lokale
- Dette emnet har 3 svar, 2 deltakere, og ble sist oppdatert 10 years ago av Snuska.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 2Replies: 8
Hei.
Vi skal ikke gifte oss før februar 2016.
Men skal i samtale med lokalet i morgen. Og jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg bør spørre om. Skal man gå i detalj på hva man ønsker, eller bare spørre om de viktigste tingene, som mat, alkoholservering og plass?
Blir veldig glad for tips! 😁
Frøken
annonseTopics: 12Replies: 358Nå aner jeg ikke hva slags lokale det er snakk om, og om dere allerede har bestemt dere for at det er dette lokalet dere skal ha uansett, men her er ting jeg ville spurt om iallefall.
Mat
Har de kjøkken og egen mat? I såfall: hvilke alternativer finnes det? Standard meny, buffet? Og selvfølgelig prisforslag for dette. Også kjekt å spørre om samme prisen gjelder om noen på ha spesiell mat pga allergi eller diett. Om det er valgfritt hvem som stiller med maten (at dere kan ordne catering), har dere/cateringfirmaet tilgang på et skikkelig kjøkken?
Servering
Har lokalet egne servitører? Er dette inkludert i leien, eller må dere betale ekstra per servitør?
Plass
Hvor mange er det plass til for middagsservering? Er dette i ett lokale, eller blir middagsgjestene delt opp i flere lokaler? Enkelte steder reklamerer med å ha plass til mange men unnlater å fortelle at de kanskje blir sittende i to eller tre forskjellige rom.. det er ikke like trivelig. Dersom du ønsker å ha full styring med bordplassering, spør om å få måle størrelse på rommet/salen og hvilke typer bord de har. Da kan du planlegge hjemme hvordan du ønsker at alt skal settes opp. Husk å ta hensyn til at servitørene skal komme seg fram!
Og hvor mange er det plass til til kaffen om du ønsker å invitere flere da?
Alkoholservering
Har lokalet skjenkeløyve? Må dere isåfall kjøpe all alkohol via dem, eller kan dere skaffe et midlertidig skjenkeløyve og stå for egen alkohol?
Bestikk, servise, glass, duker, vaser, servietter
Hva har lokalet tilgjengelig av dette? Nok til like mange kuverter som dere ønsker å invitere? I den stilen eller farger dere ønsker?
Tilgjengelighet og åpningstider
Er lokalet tilgjengelig for dere for å ta et overblikk (det dukker alltid opp spørsmål i forberedelsene) når dere føler for det? Når får dere tilgang på lokalet for pynting bryllupshelga? Hvor lenge varer bryllupsfesten? Jeg har vært i et bryllup hvor alle ganske brått ble kastet ut klokka to, brudeparet selv visste knapt selv at vi måtte gå allerede da.
Rydding og vasking
Hvem tar seg av rydding og vasking? Om lokalet utfører dette selv, er det inkludert i prisen eller koster det ekstra?
Om du har svar på alt dette etter møtet så har du mye informasjon å planlegge ut i fra 🙂
Topics: 2Replies: 8Tusen takk.
Dette er et lokale med både servitører og kokker. Og vi vil absolutt ha dette lokalet. Har ingen anelse om hvordan det ser ut inne der, men vi ønsker å ha bryllupet der. De har arrangert store bryllup, så det er tilrettelagt for det 🙂 Gjestelisten vår er på 30-40 stk.
Men tusen takk, var akkurat det svaret jeg ville ha
Frøken
annonse -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.