Hjelp til lokaler!
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hjelp til lokaler!
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hjelp til lokaler!
- Dette emnet har 16 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av
eriksson.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 1Replies: 35Frøken
annonseTopics: 64Replies: 1674Topics: 3Replies: 27Fredriksborg har alt jeg ser etter! Men er dog litt for lite… Det er trist!
Frøken
annonseTopics: 36Replies: 68427. nov. 2012 kl. 06:06 #163729Kanonhallen http://www.kanonhallen.no/ eller Kanon Bistro http://www.kanonbistro.no/
Topics: 20Replies: 47927. nov. 2012 kl. 06:59 #163732Bare av ren nysgjerrighet: hvor mye koster disse stedene i Oslo området? Forresten, jeg husker flere i familien brukte et lite lokale (til dåp og konfirmasjon), tilsvarende det vi kaller grendehus når du er på landet, på smestua i Oslo. Det er nok for lite til dere, men kanskje er det flere lignenes steder? Da er kanskje ikke alt rundt så veldig fint, men de har alltid dekorert og gjort det kjempefint inne! Veldig billig for lokalet og så står du helt fritt til å ordne alt som du vil selv 🙂 der jeg vokste opp etter vi flytta ut av Oslo er det mange grendehus og de tror jeg man leier for 500 eller 1000 kr. Det er både bord, stoler og servise tilgjengelig, så mangler bare mat, servitører (bekjente) og dekorasjoner, og det er jo ikke så langt unna Oslo, og det fins sikkert sånne steder nærmere også…
Topics: 64Replies: 1674«snart_frue» wrote: Bare av ren nysgjerrighet: hvor mye koster disse stedene i Oslo området? Forresten, jeg husker flere i familien brukte et lite lokale (til dåp og konfirmasjon), tilsvarende det vi kaller grendehus når du er på landet, på smestua i Oslo. Det er nok for lite til dere, men kanskje er det flere lignenes steder? Da er kanskje ikke alt rundt så veldig fint, men de har alltid dekorert og gjort det kjempefint inne! Veldig billig for lokalet og så står du helt fritt til å ordne alt som du vil selv 🙂 der jeg vokste opp etter vi flytta ut av Oslo er det mange grendehus og de tror jeg man leier for 500 eller 1000 kr. Det er både bord, stoler og servise tilgjengelig, så mangler bare mat, servitører (bekjente) og dekorasjoner, og det er jo ikke så langt unna Oslo, og det fins sikkert sånne steder nærmere også…
Når vi var i planleggingsmodus her i Oslo kostet feks Disen gård over 11 000,- i leie. Og med betingelser i leiekontrakten om at borettslaget har forkjøpsrett på lokalet ble det rett og slett for mye på alle måter.
Så jeg må innrømme at jeg er veeeeeeeeeeeeeeldig spent på hva Fredriksbog feks koster, for det så råflott ut etter min mening! Og jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at det er lov å ha med noe drikke eller bruke catering selv slik det ser ut som på siden. Min erfaring er nemlig det at straks Sult catering er nevnt som samarbeidspartner er det ment at alt skal kjøpes gjennom de.
Hmm, kanskje jeg skal sende en mail i nysgjerrighetens navn. :-k
Kort sagt så er det hinsides lang ventetid på de fleste lokalene i Oslo, og det er helt vanvittig overpriset.
Så vi «flyttet» hjem, og angrer overhodet ikke på det. Bare tenk på en filleting som å ikke kunne ha med egne kaker feks alt blir dyrt i Oslo.
Frøken
annonseTopics: 20Replies: 479Topics: 64Replies: 1674«snart_frue» wrote: 11000 bare i leie!!!??? Uuuæææææ!!!
unnskyld prisen der er bare 7400,- jeg tok feil. Men det slår ikke partytelt ideen min som jeg trodde ble «billig» ved å plassere den på min gamle fhs – 18 000,- :skrålete:
Så det er ikke bare bare å arrangere bryllup i Oslo gryta.
Topics: 20Replies: 47927. nov. 2012 kl. 23:17 #163782«Martine» wrote:
snart_frue wrote:11000 bare i leie!!!??? Uuuæææææ!!!unnskyld prisen der er bare 7400,- jeg tok feil. Men det slår ikke partytelt ideen min som jeg trodde ble «billig» ved å plassere den på min gamle fhs – 18 000,- :skrålete:
Så det er ikke bare bare å arrangere bryllup i Oslo gryta.
Å fy f…! Glad vi får det unnagjort i Spania før vi flytter hjem hahaha! 50euro per gjest for forrett, buffet (enorm!), dessertbuffet, bryllupskake, drikke til maten (mineralvann, vin, øl, cava, kaffe). Inkludert lokale, servitører, rydding, hvite duker, bordblomster, hvite stoltrekk, bryllupsnatta+neste natt på suiten, all-inclusive på hotellet, spa og massasje 😃
Topics: 64Replies: 1674«snart_frue» wrote:
Martine wrote:snart_frue wrote:11000 bare i leie!!!??? Uuuæææææ!!!unnskyld prisen der er bare 7400,- jeg tok feil. Men det slår ikke partytelt ideen min som jeg trodde ble «billig» ved å plassere den på min gamle fhs – 18 000,- :skrålete:
Så det er ikke bare bare å arrangere bryllup i Oslo gryta.
Å fy f…! Glad vi får det unnagjort i Spania før vi flytter hjem hahaha! 50euro per gjest for forrett, buffet (enorm!), dessertbuffet, bryllupskake, drikke til maten (mineralvann, vin, øl, cava, kaffe). Inkludert lokale, servitører, rydding, hvite duker, bordblomster, hvite stoltrekk, bryllupsnatta+neste natt på suiten, all-inclusive på hotellet, spa og massasje 😃
For ikke å glemme at dere får gifte dere i sol og varme. 🙄
Nei, bryllup i Oslo gidder vi ikke, får se om barndåp blir aktuelt om noen år. Men all ære til dem som får til å arrangere «full-pakke» i Oslo uten å ruinere seg selv.
Topics: 3Replies: 27Topics: 8Replies: 242Her er ei oversikt som ligg i min blogg: http://altgodt.wordpress.com/2012/03/29 … le-i-oslo/
Topics: 59Replies: 7239Frøken
annonseTopics: 3Replies: 27«eriksson» wrote: Men hva mener du er dyrt, Trallemy?
Hilsen en-Oslo-brud-som-betalte-pakkepris-uten-å-bli-ruinert :hihi:
For å være ærlig så vet jeg ikke helt ennå!
Er for «ny» i gamet til å se hva som er dyrt og hva en må forvente.
Men jeg ser ikke poenget i å betale i dyre dommer for ting som jeg kan fikse billigere, og bedre, selv. Som blomster og kake og slikt. Jeg liker ikke disse «ferdig-pakkene» der man får alt mulig på kjøpet. Så er det fint om en kan ha med litt selv for å gjøre det billigere, som drikke og slikt.
Så er det dyrt med dem som har dyr leie PLUSS at man er bundet til et dyrt cateringselskap ++.
Hva betalte du pr pers?
Topics: 64Replies: 1674«trallemy» wrote:
eriksson wrote:Men hva mener du er dyrt, Trallemy?Hilsen en-Oslo-brud-som-betalte-pakkepris-uten-å-bli-ruinert :hihi:
For å være ærlig så vet jeg ikke helt ennå!
Er for «ny» i gamet til å se hva som er dyrt og hva en må forvente.
Men jeg ser ikke poenget i å betale i dyre dommer for ting som jeg kan fikse billigere, og bedre, selv. Som blomster og kake og slikt. Jeg liker ikke disse «ferdig-pakkene» der man får alt mulig på kjøpet. Så er det fint om en kan ha med litt selv for å gjøre det billigere, som drikke og slikt.
Så er det dyrt med dem som har dyr leie PLUSS at man er bundet til et dyrt cateringselskap ++.
Hva betalte du pr pers?
Dere må forvente at det er mange restriksjoner og lite vilje til å samarbeide fra de store kjente lokalene. I så måtte hadde jeg anbefalt Disen på det varmeste dersom dere har lyst til å være «sjef» i eget bryllup og utforme deres egen stil og løsning.
Det er dyrt, men ikke det dyreste, spesielt ikke siden det er lov å ha med alkohol og mat.
Når kuvertprisen blir 1300,- pr pers bare til middag synes vi det ble for dyrt for oss og våre tanker om hva vi ønsker for dagen. Tror det er veldig utfordrende, men ikke umulig å planlegge et lavbudsjettbryllup som vi hadde tenkt i Oslo. Synd for de som kommer derfra og har all sin familie og kontaktnettverk der.
Topics: 59Replies: 7239«trallemy» wrote:
eriksson wrote:Men hva mener du er dyrt, Trallemy?Hilsen en-Oslo-brud-som-betalte-pakkepris-uten-å-bli-ruinert :hihi:
For å være ærlig så vet jeg ikke helt ennå!
Er for «ny» i gamet til å se hva som er dyrt og hva en må forvente.
Men jeg ser ikke poenget i å betale i dyre dommer for ting som jeg kan fikse billigere, og bedre, selv. Som blomster og kake og slikt. Jeg liker ikke disse «ferdig-pakkene» der man får alt mulig på kjøpet. Så er det fint om en kan ha med litt selv for å gjøre det billigere, som drikke og slikt.
Så er det dyrt med dem som har dyr leie PLUSS at man er bundet til et dyrt cateringselskap ++.
Hva betalte du pr pers?
Vi hadde festen på Gamle Logen og betalte 1100 kr per kuvert.
Det som var inkludert var velkomstdrink, 3-retters middag, 1 glass hvitvin til forrett, 1/2 flaske rødvin til hovedrett, kaffe avec og kaffe til kakene. Ingen leie, men garderobeavgift på 20 kr per pers. De dekket på sånn som vi ønsket å ha det, stod for alle stearinlys, generell pynt og fantastisk service!
Vi fikk ha med egne blomster og egne kaker uten ekstra kostnad. Vi slapp å rydde og fikk komme tilbake dagen etter å hente gavene. Barna fikk barnemeny og betalte vel rundt 250 kr per kuvert. Dersom det var flasker med vin som ikke ble åpnet så slapp vi å betale for de. Men hadde en avtale om at de bare skulle åpne flere flasker dersom det var behov for det. Og for de som ikke drakk vin så serverte de mineralvann og øl også.
Menyen fikk vi velge ut i fra noen forslag. Vi fikk komme og prøvesmake med foreldre, gratis, og gjøre eventuelle endringer hvis vi ønsket det.
Når jeg ser tilbake i dag, så tenker jeg at det absolutt verdt det, men husker også at jeg var der du er og syntes at alt var skrekkelig dyrt… Men regn ordentlig på ting før du bestemmer deg…mye kan fort koste mer enn hva man tror i utgangspunktet, spes hvis man også skal ta alle timene ting tar med i betraktning.
Lykke til med jakten! Og husk at en fantastisk dag kommer det til å bli uansett!! 😃
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.