KirkeProgram
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / KirkeProgram
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / KirkeProgram
- Dette emnet har 31 svar, 14 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av Stavangerpar.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 11Replies: 326
Er det vanlig å kirkeprogram som man deler ut?
Er så usikker, varer ikke vielsen bare 1/2 time. Burde man ha en sån leaflet der man skriver hvilken sang er intro og utro ( 😂 … in og ut ) .
Hva annet er det vanlig å skrive inni der?
Sorry om jeg virker litt noob her. Men det er så mye jeg ikke hadde tenkt på. :skrekk:
Frøken
annonseTopics: 133Replies: 2765vet ikke hvor vanlig det er. Vært i 5 bryllup. 3 fikk vi program, 2 ikke.
Vi hra ikke tenkt å ha det.
Men rekkefølge av salmer og når evnt ringpåsettelse skal være pleier vel å stå.. kanskje.
intro og utro (hehe) Kan vel være greit å ha med når man først skal ha sånt program.
Scjhikkelig bra svar dette
Topics: 83Replies: 1103Frøken
annonseTopics: 13Replies: 545«Før» (gamle meg vet dere) fikk vi aldri sånt når vi var i bryllup, men i de siste årene har det vært kirkeprogram i noen bryllup og bare vanlige oppslag og bruk av salmeboka i andre.
Lurer veldig på hvordan beregne hvor mange man skal ha om man skal ha kirkeprogram..
Topics: 11Replies: 326«Rampolina» wrote: Jeg har aldri opplevd å ikke få det i bryllup.
Kanskje det er litt forskjellig i fht hvor man bor? Hm..
Inni de har det hvertfall stått sangene, rekkefølgen ting skjer i f eks bønn, ekteskapsinngåelse, diktlesning, soloinnslag osv
ok, nå virker jeg enda mer noob. Men vi har vel ikke helt bestemt oss på hva som skjer i kirken virker det som. trodde det bare var inn og ut..
Så hvis man ikke har solosang og diktlesing.. og alle de tingene der… da er det vel litt bortkastet med program?
Ai.. tror jeg må ha en prat i helgen med typen…. 😛
Topics: 550Replies: 1386013. mar. 2009 kl. 13:55 #23102Vi skal ha kirkeprogram
Der skriver vi hva som skjer under vielsen,i hvilken rekkefølge og vi skriver også opp salmene som vi skal synge under vielsen.
Frøken
annonseTopics: 133Replies: 2765Topics: 27Replies: 72113. mar. 2009 kl. 17:07 #23133Lurer litt på det samme jeg…
har frem til jeg leste dette innlegget trodd at det var vanlig- har aldri vært i et norsk bryllup før jeg da.
Men samtidig ville jeg ha laget det selv, og til 72 mennesker syntes jeg det blir litt mange. Dessuten kommer sikkert noen av gjestene bare til å la de ligge igjen i kirken, og det syntes jeg er kjipt når jeg har brukt mye tid på det… samtidig som mormor ville sikkert samlet alle som lå igjen og bruke programmet igjen ved en senere anledning. (bordkortene fra min kusines konfirmasjon for 5 år siden brukes fortsatt i familiebursdager)
Topics: 18Replies: 40613. mar. 2009 kl. 17:53 #23141ingen bryllupe eg har vært i har hatt det.. me kommer heller ikkje til å ha det..
Topics: 550Replies: 13860Topics: 83Replies: 1103«sophus» wrote:
Rampolina wrote:Jeg har aldri opplevd å ikke få det i bryllup.Kanskje det er litt forskjellig i fht hvor man bor? Hm..
Inni de har det hvertfall stått sangene, rekkefølgen ting skjer i f eks bønn, ekteskapsinngåelse, diktlesning, soloinnslag osv
ok, nå virker jeg enda mer noob. Men vi har vel ikke helt bestemt oss på hva som skjer i kirken virker det som. trodde det bare var inn og ut..
Så hvis man ikke har solosang og diktlesing.. og alle de tingene der… da er det vel litt bortkastet med program?
Ai.. tror jeg må ha en prat i helgen med typen…. 😛
Om man skal gifte seg i kirken så er det noen ting som «skal» gjøres.
Se litt på den her, står litt om rekkefølgen nedover der:)
http://kirken.no/?event=doLink&famID=298
Topics: 201Replies: 19922Topics: 16Replies: 415Her er en veldig fin mal:
http://kongsvinger.kirken.no/index.php? … at=6&id=62
Pleier å stå navn på presten og organisten på baksiden, synes også det er viktig å få med navn på den som synger solo hvis man har en.
Stor fordel å skrive salmetekstene også, så slipper dere dele ut salmebøker eller at ingen kan teksten og ingen synger..
Frøken
annonseTopics: 32Replies: 776«Liz» wrote: Her er en veldig fin mal:
http://kongsvinger.kirken.no/index.php? … at=6&id=62
Pleier å stå navn på presten og organisten på baksiden, synes også det er viktig å få med navn på den som synger solo hvis man har en.
Stor fordel å skrive salmetekstene også, så slipper dere dele ut salmebøker eller at ingen kan teksten og ingen synger..
Vi skal ha, trodde det faktisk var vanlig, så vi fortsetter med å lage det. Vi trykker opp selv, usikker på hvor mange vi skal trykke, men det finne rvi ut. Men som Liz sier er greit med navn på de uliek aktørene og salmene for å slippe de salmebøkene. Og det er ålreit å ha et program for å følge fremgangen 😉
Topics: 16Replies: 415Topics: 32Replies: 776«Liz» wrote: Husk at presten og organisten også ofte vil ha et på forhånd, helst en uke før.
Oi, det tenkte jeg ikke på.
Men skal du bare trykke opp 20?! Jeg tenkte 50 stk utenom de på gjestelista jeg… 😳 Har kanskje tatt i litt ekstra jeg da…. Kanskje jeg bare er litt selvsentrert og tror at jeg er så populær at aaaaallle vil se meg?! 😳 Hmm… Men samtidig har vi fått så mange tilbakemeldinger om folk som vil komme fra avdelingen min (der kommer det vel ca 10-15 stk med pleiere og pasienter), naboer og venner som ikke skal til festen…
Frøken
annonseTopics: 550Replies: 1386013. mar. 2009 kl. 21:16 #23251«Liz» wrote: Vi skal også lage selv. Trykker opp ca 20 ekstra i forhold til antall gjester, er alltid noen som vil ha et ekstra å ta vare på, også kan det jo være greit å ha noen ekstra selv også.
Husk at presten og organisten også ofte vil ha et på forhånd, helst en uke før.
Vi kommer ikke til å lage mer enn det antall gjester vi inviterer,dette fordi vi jo ikke skal ha det her på hjemtraktene og jeg tror ingen er så glad i oss at de tar turen helt til Hardanger for å se oss som brudepar 😀
Topics: 16Replies: 415Topics: 550Replies: 13860 -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.