Til dere som skal ha pauser under middagen
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Til dere som skal ha pauser under middagen
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Til dere som skal ha pauser under middagen
- Dette emnet har 25 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av Stavangerpar.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 550Replies: 1386025. mar. 2009 kl. 08:07 #893
Ser at de fleste skal ha pause under middagen og jeg begynner å lure på om vi rett og slett er nødt til å ha dette.
Det jeg lurer på nå er er.
Hvor mange pauser?
Hvor lang tid på hver pasue?
Hvor lang tid beregnere dere på middagen?
Frøken
annonseTopics: 28Replies: 195725. mar. 2009 kl. 08:11 #27906Har ikke tenkt så langt ennå jeg…håper andre vet det så jeg kan få tips
Topics: 133Replies: 2765Så langt kommer jeg ikke til å tenke 😀 …
trenger man pause, så trenger man pause. Da tar vi det.
Middagen regner vi med tar alt fra 3-5 timer. Dette er ikke noe vi kommer til å «sette» av. Det får nesten bare ta den tiden det trenger.
For meg blir dette å planlegge litt for mye. Men det er klart at man må sette av ca-tid for alt dette. Men slik blir det hos oss
Frøken
annonseTopics: 133Replies: 2765Av redsel for å høres helt vimsete ut. Joda vi skal ha innlagte pauser, men dette blir kommunikasjon mellom toastmaster og hotellet.
Vi planlegger ikke noe mer utover det, og føler igjen at ting tar den tiden det skal. Hotellet har masse erfaring med bryllup og har ikke bedt oss tenke på dette. Så ergo; vi gjør det ikke heller
Topics: 550Replies: 1386025. mar. 2009 kl. 08:30 #27913Hm,jeg må bare tenke på alt mulig jeg og dette er i alle fall en av de tingene vi må tenke på,dette blir jo påvirket av hvor lenge vi sitter med bordet osv. Vel,jeg vet jeg er hysterisk og må ha kontrollen på alt 😂 ,men hvorfor tror dere at jeg har sagt at jeg må ha minst et år å planlegge bryllupet 😂
Topics: 11Replies: 326Frøken
annonseTopics: 32Replies: 776Vi skal ha 1 pause og den er det de på serveringssetdet som styrer siden de skal rydde vekk fra hovedretten – 10-15 min kanskje?!
Ellers har vi ikke tenkt på hvor lenge middagen varer, men noe over 3 timer regner jeg med. Som Jannicke sier så har hotellet/serveringsstedet mye erfaring på dette og det tenker jeg ikke noe på. Vi skal heller ikke ha noen kaffegjester som kommer senere så jeg føler at vi ikke treng å ha noe tidsskjema. Kjøkken og toastmaster loser oss gjennom
Topics: 550Replies: 1386025. mar. 2009 kl. 12:17 #27963skulle ønske jeg var like avslappet til tidspunkt og slike til som andre her inne,men jeg klarer liksom ikke tanken på at jeg ikke vet hvordan dagen/kvelden skal skride frem. Jeg Må jo ha en viss kontroll,kan ikke legge dette over på toastmaster og hotellet. Huff og huff,lurer på hvordan jeg blir når det nærmer seg 😂
Topics: 11Replies: 326«Stavangerpar» wrote: skulle ønske jeg var like avslappet til tidspunkt og slike til som andre her inne,men jeg klarer liksom ikke tanken på at jeg ikke vet hvordan dagen/kvelden skal skride frem. Jeg Må jo ha en viss kontroll,kan ikke legge dette over på toastmaster og hotellet. Huff og huff,lurer på hvordan jeg blir når det nærmer seg 😂
kansje en ide å bli en weddingcrasher… hehehe
Tror det er lettere om man har vært i bryllup før. Man får jo ideer derifra. Men regner ned du har vært i..
Topics: 550Replies: 1386025. mar. 2009 kl. 12:57 #27968«sophus» wrote:
Stavangerpar wrote:skulle ønske jeg var like avslappet til tidspunkt og slike til som andre her inne,men jeg klarer liksom ikke tanken på at jeg ikke vet hvordan dagen/kvelden skal skride frem. Jeg Må jo ha en viss kontroll,kan ikke legge dette over på toastmaster og hotellet. Huff og huff,lurer på hvordan jeg blir når det nærmer seg 😂kansje en ide å bli en weddingcrasher… hehehe
Tror det er lettere om man har vært i bryllup før. Man får jo ideer derifra. Men regner ned du har vært i..
Ja,jeg har vært i en del bryllup i mitt liv,kanskje jeg kommer i et før mitt,vet ikke hvordan nevøen min vil gjøre,snakket om å ikke ha noe,men ellers er det nok ikke flere som står for tur.
Topics: 22Replies: 243Kan ikke svare deg på de første spm, fordi jeg ikke orker bry hodet mitt med så detaljert planlegging (er ganske fullt der nå skjønner du! 😂 ) men vi beregner i underkant av 3 timer til middagen.
Håper det er greit for enkelte av talerne at de må snakke under kaffen!
Topics: 133Replies: 2765«esr» wrote: Kan ikke svare deg på de første spm, fordi jeg ikke orker bry hodet mitt med så detaljert planlegging (er ganske fullt der nå skjønner du! 😂 ) men vi beregner i underkant av 3 timer til middagen.
Håper det er greit for enkelte av talerne at de må snakke under kaffen!
kanskje vi to skulle giftet oss esr??? Omtrent samme nivå på planlegging og strukturering her
Topics: 550Replies: 1386026. mar. 2009 kl. 10:11 #28124«esr» wrote: Kan ikke svare deg på de første spm, fordi jeg ikke orker bry hodet mitt med så detaljert planlegging (er ganske fullt der nå skjønner du! 😂 ) men vi beregner i underkant av 3 timer til middagen.
Håper det er greit for enkelte av talerne at de må snakke under kaffen!
Hm,alle som gir beskjed på forhånd skal få lov til å holde tale under middagen,ellers føler jeg at jeg gjør forskjell og prioriterer hvem jeg vil høre tale for i rolige og greie omgivelser,så det blir ikke akutelt. Håper vi også grier dette på tre timer,men har fått sterke indikasjoner på at en må bergne fire timer,men at vi må ikke drøye det noe særlig lengre enn det,neo jeg er enig i,hm,kanskje noen må holde tale under kaffen,men da må de i alle fall få beskjed før dagen at de må det. Huff det er ikke enkelt dette her,sitter og tenker mens jeg skriver jeg,så det ble vel litt rotet dette her 😳
Frøken
annonseTopics: 129Replies: 2344«Stavangerpar» wrote:
esr wrote:Kan ikke svare deg på de første spm, fordi jeg ikke orker bry hodet mitt med så detaljert planlegging (er ganske fullt der nå skjønner du! 😂 ) men vi beregner i underkant av 3 timer til middagen.Håper det er greit for enkelte av talerne at de må snakke under kaffen!
Hm,alle som gir beskjed på forhånd skal få lov til å holde tale under middagen,ellers føler jeg at jeg gjør forskjell og prioriterer hvem jeg vil høre tale for i rolige og greie omgivelser,så det blir ikke akutelt. Håper vi også grier dette på tre timer,men har fått sterke indikasjoner på at en må bergne fire timer,men at vi må ikke drøye det noe særlig lengre enn det,neo jeg er enig i,hm,kanskje noen må holde tale under kaffen,men da må de i alle fall få beskjed før dagen at de må det. Huff det er ikke enkelt dette her,sitter og tenker mens jeg skriver jeg,så det ble vel litt rotet dette her 😳Vi skal ha nesten 100 gjester og jeg hadde synes det hadde vært kjempe stas hvis noen av dem UPLANLAGThadde sagt noen fine ord til meg og min kjære. Hvordan skal du gjøre det med talene egentlig.Skal du ringe rundt til alle gjestene og spørre om de har tenkt å holde tale. Synes det blir litt rart jeg. Toastmasteren styrer de «obligatoriske»talene og etter dette er ordet fritt hos oss;-)
Topics: 550Replies: 1386026. mar. 2009 kl. 12:49 #28166Hvis det er meg du spør om hvordan vi skal gjøre det med taler,så er det enkelt.
Vi legger ut på vår hjemmeside at de som skal holde tale må gi beskjed til toasmaster innen en hvis frist,som vi ikke helt vet enda når skal være. Kan være at vi får det med i innbydelsen også,det vet vi ikke.
Vi kommer også til å si at foreldre,forlovere og faddere bes holde seg innen fem minutter på talen. Andre 3 min.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om at de ønsker å holde å tale,gir de beskjed til toastmaster og han ser om det da blir mulighet for at flere kan holde en liten tale,men da en tale på max 2 min.
At vi setter opp tider på talen,er på anbefaling fra Hotellet vår vi skal ha bryllupet. De har gjort dette mange ganger og vet hva som må til for at et bryllup skal bli fint.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om å holde tale,og som gjerne vil holde tale,men at toastmaster ser at tiden går,så får de heller holde talen under kaffe og kaken.
Det samme gjelder sanger,vi vil på forhånd vite hvor mange sanger det blir,slik at vi kan vite hvor lenge vi sitter med bordet,hvor lenge det blir mellom hver rett osv.
Topics: 129Replies: 2344«Stavangerpar» wrote: Hvis det er meg du spør om hvordan vi skal gjøre det med taler,så er det enkelt.
Vi legger ut på vår hjemmeside at de som skal holde tale må gi beskjed til toasmaster innen en hvis frist,som vi ikke helt vet enda når skal være. Kan være at vi får det med i innbydelsen også,det vet vi ikke.
Vi kommer også til å si at foreldre,forlovere og faddere bes holde seg innen fem minutter på talen. Andre 3 min.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om at de ønsker å holde å tale,gir de beskjed til toastmaster og han ser om det da blir mulighet for at flere kan holde en liten tale,men da en tale på max 2 min.
At vi setter opp tider på talen,er på anbefaling fra Hotellet vår vi skal ha bryllupet. De har gjort dette mange ganger og vet hva som må til for at et bryllup skal bli fint.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om å holde tale,og som gjerne vil holde tale,men at toastmaster ser at tiden går,så får de heller holde talen under kaffe og kaken.
Det samme gjelder sanger,vi vil på forhånd vite hvor mange sanger det blir,slik at vi kan vite hvor lenge vi sitter med bordet,hvor lenge det blir mellom hver rett osv.
Ok.Du er så utrolig strukturert du 😂 Vi har ingen hjemmeside og vi skal ha bryllupsfesten på det lokale ungdomshuset så vi tar den tiden det trenger. Tror nok uansett at de aller fleste viser litt taleetikette i et bryllup. Synes det kan bli for mye «regler» jeg. En viss kjøreplan må man jo ha men hvis alt skal planlegges fra minutt til minutt synes jeg mye av sjarmen og gleden blir borte 😀
Frøken
annonseTopics: 550Replies: 1386026. mar. 2009 kl. 13:26 #28174«Hildemor» wrote:
Stavangerpar wrote:Hvis det er meg du spør om hvordan vi skal gjøre det med taler,så er det enkelt.Vi legger ut på vår hjemmeside at de som skal holde tale må gi beskjed til toasmaster innen en hvis frist,som vi ikke helt vet enda når skal være. Kan være at vi får det med i innbydelsen også,det vet vi ikke.
Vi kommer også til å si at foreldre,forlovere og faddere bes holde seg innen fem minutter på talen. Andre 3 min.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om at de ønsker å holde å tale,gir de beskjed til toastmaster og han ser om det da blir mulighet for at flere kan holde en liten tale,men da en tale på max 2 min.
At vi setter opp tider på talen,er på anbefaling fra Hotellet vår vi skal ha bryllupet. De har gjort dette mange ganger og vet hva som må til for at et bryllup skal bli fint.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om å holde tale,og som gjerne vil holde tale,men at toastmaster ser at tiden går,så får de heller holde talen under kaffe og kaken.
Det samme gjelder sanger,vi vil på forhånd vite hvor mange sanger det blir,slik at vi kan vite hvor lenge vi sitter med bordet,hvor lenge det blir mellom hver rett osv.
Ok.Du er så utrolig strukturert du 😂 Vi har ingen hjemmeside og vi skal ha bryllupsfesten på det lokale ungdomshuset så vi tar den tiden det trenger. Tror nok uansett at de aller fleste viser litt taleetikette i et bryllup. Synes det kan bli for mye «regler» jeg. En viss kjøreplan må man jo ha men hvis alt skal planlegges fra minutt til minutt synes jeg mye av sjarmen og gleden blir borte 😀
Vi kommer jo ikke til å planlegge hver minutt,men som jeg også leste en plass,taler og slikt må en ha kontroll på. Ikke noe kjekt om en person holder tale og så ligger maten på tallerken/fat på kjøkkene og maten blir kald før gjesten før den. Da vil jeg heller legge ned litt tid i å få et fint bryllup,der folk vet hva de har å holde seg til å de får nyte alle fire rettene,uten at noen av dem er blitt for kalde.Så lenge Hotellet også legger retningslinjer til oss,som de anbefaler oss å bruke,så tror jeg ikke at det bare er noe tull og jeg synes at med å ha litt orden i saker og ting,så lager en også stil.
Topics: 129Replies: 2344«Stavangerpar» wrote:
Hildemor wrote:Stavangerpar wrote:Hvis det er meg du spør om hvordan vi skal gjøre det med taler,så er det enkelt.Vi legger ut på vår hjemmeside at de som skal holde tale må gi beskjed til toasmaster innen en hvis frist,som vi ikke helt vet enda når skal være. Kan være at vi får det med i innbydelsen også,det vet vi ikke.
Vi kommer også til å si at foreldre,forlovere og faddere bes holde seg innen fem minutter på talen. Andre 3 min.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om at de ønsker å holde å tale,gir de beskjed til toastmaster og han ser om det da blir mulighet for at flere kan holde en liten tale,men da en tale på max 2 min.
At vi setter opp tider på talen,er på anbefaling fra Hotellet vår vi skal ha bryllupet. De har gjort dette mange ganger og vet hva som må til for at et bryllup skal bli fint.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om å holde tale,og som gjerne vil holde tale,men at toastmaster ser at tiden går,så får de heller holde talen under kaffe og kaken.
Det samme gjelder sanger,vi vil på forhånd vite hvor mange sanger det blir,slik at vi kan vite hvor lenge vi sitter med bordet,hvor lenge det blir mellom hver rett osv.
Ok.Du er så utrolig strukturert du 😂 Vi har ingen hjemmeside og vi skal ha bryllupsfesten på det lokale ungdomshuset så vi tar den tiden det trenger. Tror nok uansett at de aller fleste viser litt taleetikette i et bryllup. Synes det kan bli for mye «regler» jeg. En viss kjøreplan må man jo ha men hvis alt skal planlegges fra minutt til minutt synes jeg mye av sjarmen og gleden blir borte 😀
Vi kommer jo ikke til å planlegge hver minutt,men som jeg også leste en plass,taler og slikt må en ha kontroll på. Ikke noe kjekt om en person holder tale og så ligger maten på tallerken/fat på kjøkkene og maten blir kald før gjesten før den. Da vil jeg heller legge ned litt tid i å få et fint bryllup,der folk vet hva de har å holde seg til å de får nyte alle fire rettene,uten at noen av dem er blitt for kalde.Så lenge Hotellet også legger retningslinjer til oss,som de anbefaler oss å bruke,så tror jeg ikke at det bare er noe tull og jeg synes at med å ha litt orden i saker og ting,så lager en også stil.Jeg trodde det var vanlig å holde tale mellom bordsettingene jeg. Sjelden og aldri oplevd taler under serveringen. Nei skal ikke kritisere deg vi er nok forskjellige der 😀 Men vet med meg selv at hvis man over 1 år i forvegen skulle begynne å engste seg for om ikke alt skulle blir 100 % perfekt så tør jeg ikke tenke på hvordan man blir når det nærmer seg. Skal være kos i planleggingsprosessen 😀
Topics: 550Replies: 1386026. mar. 2009 kl. 16:21 #28195«Hildemor» wrote:
Stavangerpar wrote:Hildemor wrote:Stavangerpar wrote:Hvis det er meg du spør om hvordan vi skal gjøre det med taler,så er det enkelt.Vi legger ut på vår hjemmeside at de som skal holde tale må gi beskjed til toasmaster innen en hvis frist,som vi ikke helt vet enda når skal være. Kan være at vi får det med i innbydelsen også,det vet vi ikke.
Vi kommer også til å si at foreldre,forlovere og faddere bes holde seg innen fem minutter på talen. Andre 3 min.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om at de ønsker å holde å tale,gir de beskjed til toastmaster og han ser om det da blir mulighet for at flere kan holde en liten tale,men da en tale på max 2 min.
At vi setter opp tider på talen,er på anbefaling fra Hotellet vår vi skal ha bryllupet. De har gjort dette mange ganger og vet hva som må til for at et bryllup skal bli fint.
Er det noen som ikke har gitt beskjed om å holde tale,og som gjerne vil holde tale,men at toastmaster ser at tiden går,så får de heller holde talen under kaffe og kaken.
Det samme gjelder sanger,vi vil på forhånd vite hvor mange sanger det blir,slik at vi kan vite hvor lenge vi sitter med bordet,hvor lenge det blir mellom hver rett osv.
Ok.Du er så utrolig strukturert du 😂 Vi har ingen hjemmeside og vi skal ha bryllupsfesten på det lokale ungdomshuset så vi tar den tiden det trenger. Tror nok uansett at de aller fleste viser litt taleetikette i et bryllup. Synes det kan bli for mye «regler» jeg. En viss kjøreplan må man jo ha men hvis alt skal planlegges fra minutt til minutt synes jeg mye av sjarmen og gleden blir borte 😀
Vi kommer jo ikke til å planlegge hver minutt,men som jeg også leste en plass,taler og slikt må en ha kontroll på. Ikke noe kjekt om en person holder tale og så ligger maten på tallerken/fat på kjøkkene og maten blir kald før gjesten før den. Da vil jeg heller legge ned litt tid i å få et fint bryllup,der folk vet hva de har å holde seg til å de får nyte alle fire rettene,uten at noen av dem er blitt for kalde.Så lenge Hotellet også legger retningslinjer til oss,som de anbefaler oss å bruke,så tror jeg ikke at det bare er noe tull og jeg synes at med å ha litt orden i saker og ting,så lager en også stil.Jeg trodde det var vanlig å holde tale mellom bordsettingene jeg. Sjelden og aldri oplevd taler under serveringen. Nei skal ikke kritisere deg vi er nok forskjellige der 😀 Men vet med meg selv at hvis man over 1 år i forvegen skulle begynne å engste seg for om ikke alt skulle blir 100 % perfekt så tør jeg ikke tenke på hvordan man blir når det nærmer seg. Skal være kos i planleggingsprosessen 😀
Det er jo nettopp fordi at en skal ha taler og slikt mellom serveringene at en må ha litt kontroll på hvor mange taler som en skal ha,slik at de som er på kjøkkenet vet om så og så lang tid,er de talene som nå skal holdes talt og vi kan lage til neste rett og komme inn med. Unnskyld meg,men akkuart på det hører jeg mer på noen som er profosjonelle og har vært igjenom dette mange mange ganger enn noen som kun lager til sitt eget bryllup.
Desuten så sitter jeg ikke å engster meg,jeg sitter og lurer og det er to forskjellige ting og jeg stor koser meg med planleggien. At noen ønsker å ha en perfekt dag,der vi viser gjestene at vi setter pris på dem og legger arbeid ned i dette, bør vel være helt ok,selv om kanskje ikke selv bryr seg så mye om hvordan dagen skal være,så må da ander får lov til det. Vi er alle forskjellige 😀
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.