Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Bytte lokalet eller ikke?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bytte lokalet eller ikke?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bytte lokalet eller ikke?

  • Dette emnet har 53 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av troya.
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 54)
1 2 3 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 18:45 #10423

    Vi vurderer å bytte lokale.

    Vi har egentlig bestilt et «grendahus» med en stor sal. Vi betaler 11.000,- for middagen til alle 30 personene som kommer til middag. Drikke kan vi kjøpe selv eller så må de kjøpe det og da blir det gjerne litt dyrere. Vi må ta alle ting og gaver med om natten når vi går.

    Men så fikk jeg nå mail fra et av hotellene her i byn leeeenge etter jeg hadde sendt de en fårspørsel. Vi var å såg på det i romjulen. De 2 rommene vi ville ha var ikke ledig, men de andre rommene var og greie. For mat, drikke, kaffe, blomsteroppsatser, duker, stoltrekk, lys, congac og baylies må vi betale ca. 23.000,-. Inni denne prisen får vi og brudepakken.

    Vi føler alt blir enklere egentlig for det er midt i byn så midt mellom alle uansett hvor de kommer fra. Vi kan reservere rom for de som vil overnatte å slippe å reise hjem. Gavene slipper vi å tenke på om natten. De står der hele natten slik at vi kan ta de med hjem dagen etterpå så foreldre slipper å tenke noe på det.

    Hva tror dere? Bør vi velge hotellet? Er 2 ganger vi bytter om vi bytter nå :p

    Noen som har erfaringer med Hotell Norge i Bergen?

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 21
    Replies: 260
    cirkeline
    02. jan. 2013 kl. 18:50 #164986

    Veldig greit med hotell som ordner alt da. Blir mindre å tenke på for dere. Syns ikke prisen var ille heller. Men det er jo helt opp til dere. Hva likte du best?

    Men jeg hadde nok gått for hotellet…

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. jan. 2013 kl. 19:05 #164989

    Jeg må bare spørre; skal det være 3 bryllup på samme hotell på samme dag?

    Alternativ 2 blir jo billigere enn grendahuset slik jeg ser det, så kanskje dere bare skal bytte igjen.

    Så lenge dere uansett ikke har ambisjoner om fri-bar for gjestene tror jeg dere slipper unna mye snakk ved å ha det på et hotell fremfor å ta en 10` pr øl. 🙂

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 637
    troya
    02. jan. 2013 kl. 19:06 #164990

    «sprudlerita» wrote:

    For mat, drikke, kaffe, blomsteroppsatser, duker, stoltrekk, lys, congac og baylies må vi betale ca. 23.000,-. Inni denne prisen får vi og brudepakken.

    Hva tror dere? Bør vi velge hotellet? Er 2 ganger vi bytter om vi bytter nå :p

    Noen som har erfaringer med Hotell Norge i Bergen?

    Hvilken drikke er inkludert. Og skal dere ha mer drikke hvem står for den. Blir det bar etter middagen og skal dere stå for den eller må gjestene betale selv.

    Vi tok en slik «pakke» og det var helt utrolig viktig for oss å komme til «duk og dekket bord» siden all familie bor andre plasser i Norge. Så jeg hadde ikke hatt noen til å hjelpe meg til å stelle i stand et grandahus. Vi fikk en tammelig dyrere rekning me vi var jo og dobbel så mange.

    Men er du ute etter å spare litt penger for å kunne bruke pengene på for eks kjole, eller har dere et bestemt budsjett å gå etter så hadde jeg ikke godt for hotell. Det blir dyrt nok

    uansett.

    Hva du en kommer frem til så er det viktig å kjenne litt på magefølelsen. Vi byttet lokaler og jeg angrer ikke et sekund på det. Det er tross alt du som skal kunne slappe av og vite at alt er slik du ville at det skulle være. Vi bruker tross alt veldig mye tid og krefter på å planlegge og få det slik vi vill.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 19:08 #164991

    Selveste lokalet på hotellet var ikke WOW fint, men løsningen er grei. Det blir delt opp i 3 rom. Det største spiser vi i, minste blir det dans og musikk, det mellomste vil det var gavebord osv..

    I det andre lokalet er alt er stort rom..

    Så egentlig hotellet best.. Men føler det blir så teit å si til familien at vi bytter IGJEN :p

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 19:10 #164992

    «Martine» wrote: Jeg må bare spørre; skal det være 3 bryllup på samme hotell på samme dag?

    Alternativ 2 blir jo billigere enn grendahuset slik jeg ser det, så kanskje dere bare skal bytte igjen.

    Så lenge dere uansett ikke har ambisjoner om fri-bar for gjestene tror jeg dere slipper unna mye snakk ved å ha det på et hotell fremfor å ta en 10` pr øl. 🙂

    Det vet jeg faktisk ikke om det skal være 2 andre bryllup der.. Det ene rommet som vi ønsker til middagen er så lite at man kan ikke bare være der.

    Nei det blir ingen fribar

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 19:13 #164993

    «troya» wrote:

    sprudlerita wrote:

    For mat, drikke, kaffe, blomsteroppsatser, duker, stoltrekk, lys, congac og baylies må vi betale ca. 23.000,-. Inni denne prisen får vi og brudepakken.

    Hva tror dere? Bør vi velge hotellet? Er 2 ganger vi bytter om vi bytter nå :p

    Noen som har erfaringer med Hotell Norge i Bergen?

    Hvilken drikke er inkludert. Og skal dere ha mer drikke hvem står for den. Blir det bar etter middagen og skal dere stå for den eller må gjestene betale selv.

    Vi tok en slik «pakke» og det var helt utrolig viktig for oss å komme til «duk og dekket bord» siden all familie bor andre plasser i Norge. Så jeg hadde ikke hatt noen til å hjelpe meg til å stelle i stand et grandahus. Vi fikk en tammelig dyrere rekning me vi var jo og dobbel så mange.

    Men er du ute etter å spare litt penger for å kunne bruke pengene på for eks kjole, eller har dere et bestemt budsjett å gå etter så hadde jeg ikke godt for hotell. Det blir dyrt nok

    uansett.

    Hva du en kommer frem til så er det viktig å kjenne litt på magefølelsen. Vi byttet lokaler og jeg angrer ikke et sekund på det. Det er tross alt du som skal kunne slappe av og vite at alt er slik du ville at det skulle være. Vi bruker tross alt veldig mye tid og krefter på å planlegge og få det slik vi vill.

    Velkomstdrinken, 3 glass vin til middagen (vi skal ha koldtbord), 1 glass hvitvin til desserten, og congac og baylies til kaffen.

    Vi er ikke ute etter å spare pengene, vi er ute etter å få det «enklest» og best mulig for oss selv..

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. jan. 2013 kl. 19:16 #164994

    Blir som å slutte å se på kjoler dette. 😂 Har man et fint lokale, slutter man å lete typen.

    Jeg hadde nok vurdert det sterkt dersom det er viktig å gjøre minst mulig selv. Det går vel mye på magefølelsen deres også, ikke kun lommeboken.

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 19:17 #164995

    Her er regnestykket vi fikk av de:

    Middag: 495 kr x 20 pers.

    Apritif: 70 kr (Her fakturer vi flasker, alle drikker ikke alkohol, så det blir rimeligere enn kr 70 pr pers.)

    Rødvin hovedrett 3 glass: ca.252 kr x 18 pers?. Vanligvis drikker ikke alle voksne gjester alkohol i et bryllup)

    Kaffe: 35 kr x 75 pers.

    Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers.

    Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers.

    Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha)

    Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 19:18 #164996

    «Martine» wrote: Blir som å slutte å se på kjoler dette. 😂 Har man et fint lokale, slutter man å lete typen.

    Jeg hadde nok vurdert det sterkt dersom det er viktig å gjøre minst mulig selv. Det går vel mye på magefølelsen deres også, ikke kun lommeboken.

    Det er viktig for oss at vi slipper å gjøre noe den dagen. At folk passer på oppryddning, mat, drikke osv..

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. jan. 2013 kl. 19:31 #165002

    «sprudlerita» wrote: Her er regnestykket vi fikk av de:

    Middag: 495 kr x 20 pers.

    Apritif: 70 kr (Her fakturer vi flasker, alle drikker ikke alkohol, så det blir rimeligere enn kr 70 pr pers.)

    Rødvin hovedrett 3 glass: ca.252 kr x 18 pers?. Vanligvis drikker ikke alle voksne gjester alkohol i et bryllup)

    Kaffe: 35 kr x 75 pers.

    Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers.

    Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers.

    Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha)

    Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.

    Dette blir ikke 23 000,- det blir minimum 30 400,-, og da er ikke kaketillegget tatt med. Har en følelse av at det fort kan være 25,-pr pers…

    Men så lenge lommeboken ikke er det som er viktigst er jo saken klar da har dere jo bestemt dere. 🙂

    Settings
    Topics: 66
    Replies: 6978
    Gitte
    02. jan. 2013 kl. 19:35 #165005

    Syns det høres allright ut med hotellet, jeg! Ikke noe å si på prisen i hvertfall! Men summen kan fort bli en annen hvis man må betale for all drikke etterpå og dere spanderer dette på gjestene.

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 19:40 #165008

    «Martine» wrote:

    sprudlerita wrote:
    Her er regnestykket vi fikk av de:

    Middag: 495 kr x 20 pers.

    Apritif: 70 kr (Her fakturer vi flasker, alle drikker ikke alkohol, så det blir rimeligere enn kr 70 pr pers.)

    Rødvin hovedrett 3 glass: ca.252 kr x 18 pers?. Vanligvis drikker ikke alle voksne gjester alkohol i et bryllup)

    Kaffe: 35 kr x 75 pers.

    Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers.

    Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers.

    Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha)

    Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.

    Dette blir ikke 23 000,- det blir minimum 30 400,-, og da er ikke kaketillegget tatt med. Har en følelse av at det fort kan være 25,-pr pers…

    Men så lenge lommeboken ikke er det som er viktigst er jo saken klar da har dere jo bestemt dere. 🙂

    Ja ser jeg har trykket feil der :p Men middagen blir ikke rett med den prisen som står der pga vi blir 7 barn av 25 personer og de er halvpris eller gratis alt etter alder..

    Settings
    Topics: 99
    Replies: 831
    jasbon
    02. jan. 2013 kl. 19:41 #165009

    Søren, klarte nettopp å slette innlegget jeg skrev :-(.

    For meg ser det ut som dere skal ha 20 pers til middag (det står 29 et sted) og 75 til kaffe og kaker etterpå. Hvis dette stemmer blir det totalt litt over 30.000. Og hvis det stemmer så er ihvertfall det det rimeligste jeg har vært bort i etter alle mine sammenlikinger og undersøkelser på samme oppsett i Oslo og her i Oppland. Med andre ord kan man ikke si noe på prisen!

    Det rimeligste jeg har fått tilbud om med det samme som du skisserte er 1400 pr hode (uten drikke etter kaffe), og her er det jo mye rimeligere.

    Er lokalene fine og servicen god ville jeg personlig ikke vært i tvil, og gått for det tilbudet. Det er ingen «skam å snu» så det er bare å si ifra til gjestene at lokalet er endret. Det gjør jo ingenting for gjestene 🙂. I tillegg er det som du sier mye enklere samt at gjestene kan overnatte der. Høres ut som en god (og rimelig) plan i mine øyne.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. jan. 2013 kl. 19:45 #165010

    Bytt hvis lommeboken ikke bestemmer. 🙂

    Koldtbord er rimelig blir ikke høye kuvertprisen av det. Men uansett skiller det 20` på de to alternativene. Det jeg hadde vært opptatt av var om dette er det lokalet som skiller seg vesentlig ut fra de andre, og om det blir dette at det også er siste endring av lokale.

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 19:48 #165011

    «Jasbon» wrote: Søren, klarte nettopp å slette innlegget jeg skrev :-(.

    For meg ser det ut som dere skal ha 20 pers til middag (det står 29 et sted) og 75 til kaffe og kaker etterpå. Hvis dette stemmer blir det totalt litt over 30.000. Og hvis det stemmer så er ihvertfall det det rimeligste jeg har vært bort i etter alle mine sammenlikinger og undersøkelser på samme oppsett i Oslo og her i Oppland. Med andre ord kan man ikke si noe på prisen!

    Det rimeligste jeg har fått tilbud om med det samme som du skisserte er 1400 pr hode (uten drikke etter kaffe), og her er det jo mye rimeligere.

    Er lokalene fine og servicen god ville jeg personlig ikke vært i tvil, og gått for det tilbudet. Det er ingen «skam å snu» så det er bare å si ifra til gjestene at lokalet er endret. Det gjør jo ingenting for gjestene 🙂. I tillegg er det som du sier mye enklere samt at gjestene kan overnatte der. Høres ut som en god (og rimelig) plan i mine øyne.

    Grunnen til at det står 20 en plass og 29 er plass er pga til middagen betaler man ingenting for de mellom 0-4 og de mellom 4 og 14 er halvpris.. Vi blir ca 75 tilsammen når kaffegjestene er kommet 🙂

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 637
    troya
    02. jan. 2013 kl. 19:55 #165012

    «sprudlerita» wrote: Her er regnestykket vi fikk av de:

    Middag: 495 kr x 20 pers.

    Apritif: 70 kr (Her fakturer vi flasker, alle drikker ikke alkohol, så det blir rimeligere enn kr 70 pr pers.)

    Rødvin hovedrett 3 glass: ca.252 kr x 18 pers?. Vanligvis drikker ikke alle voksne gjester alkohol i et bryllup)

    Kaffe: 35 kr x 75 pers.

    Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers.

    Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers.

    Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha)

    Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.

    Dette syns jeg blei litt dyrt.

    Middag 20 pers. Skal ikke du ha 30 gjester?

    Kaffe: 35 kr x 75 pers. 2625kr

    Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers. 7500kr

    Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers. 1682kr

    Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha) 750kr

    Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.3375kr

    Vi hadde: Velkomst drikk: champagne

    hvitvin til forrett og mellomrett.

    rødvin til hovedrett

    dessertvin til desserten.

    så ble det kaffe og avek (cognac og bayleis)

    Så åpnet baren litt senere og da hadde vi

    whiskey

    cognac

    baileys

    gin

    rom

    smirnoff

    hvit og rød-vin

    øll og cider

    (self hadde vi alkoholfrie varianter for dem som ikke drakk og)

    Vi hadde 70 gjester og vi hadde bar-regning på 15000 kr tilsammen og da var det fri flyt hele kvelden lang. Øl og brus hadde vi «bar» priser på siden vi måtte ta det gjennom lokalene. (50kr flasken 33cl)

    Og jeg trudde slike pakker forholdt seg til antall gjester. (30stk). på alt når de regnet ut prisen. Og ikke antatt antall som kommer til å drikke.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 83
    Replies: 514
    sprudlerita
    02. jan. 2013 kl. 20:03 #165013

    Dette er det vi fikk først..

    Pr. person

    Middag: 600 kr (Dette er for 3-retters, vi skal ha koldtbord som kommer på 495kr)

    Apritif: 70 kr

    Hvitvin forrett 1 gl: 85 kr

    Rødvin hovedrett 2,5 glass: 210 kr

    1 glass vin til dessert: 85 kr

    Kaffe: 35 kr/25kr hvis vi tar med egen kake

    Cognac/Baylies: 100 kr

    Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr

    Tilsammen ca pr person kr: 1270,-

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. jan. 2013 kl. 20:11 #165015

    Ja, men da blir det ca 23` kun hvis du regner middagsgjestene minus barn. Dere får jo 45 gjester til iløpet av kvelden…

    Jeg er enig med Troya, prisene begynner å stige og da er det ikke like «billig» og bra som ved første øyekast.

    Men hvis lommeboken ikke er avgjørende spiller det jo ingen rolle hva prisen blir. Men vi regner jo tydeligvis helt forskjellig….🙂

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 637
    troya
    02. jan. 2013 kl. 20:25 #165018

    «sprudlerita» wrote: Dette er det vi fikk først..

    Pr. person

    Middag: 600 kr (Dette er for 3-retters, vi skal ha koldtbord som kommer på 495kr)

    Apritif: 70 kr

    Hvitvin forrett 1 gl: 85 kr

    Rødvin hovedrett 2,5 glass: 210 kr

    1 glass vin til dessert: 85 kr

    Kaffe: 35 kr/25kr hvis vi tar med egen kake

    Cognac/Baylies: 100 kr

    Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr

    Tilsammen ca pr person kr: 1270,-

    Er her det begynner å bli litt skummelt. Du må be om TOTAL pris. Vi snakket med mange som mente de var billige, men når vi fikk total prisen så blei det ikke så billig alikevell. Mange styrer med slike lokke tilbud, men så når man får med seg den lille skriften. Som feks at du må betale 1270 per pers til middag og så kommer kaffe utgiftene per pers til alle de som er med på kaffi

    1270 per pers høres veldig rett ut. Vi betalte 1049kr per pers og vi hadde 4 retters middag, og der hadde vi alt inkludert uten om alkohol og medbrakte kaker. 3 etasjers bryllupskake, kransekaken, oppdekning, kokk, servitører og folk i baren, blomster på bordene og rydding var med i vår pris.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 54)
1 2 3 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search