Bytte lokalet eller ikke?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bytte lokalet eller ikke?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bytte lokalet eller ikke?
- Dette emnet har 53 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 11 years ago av troya.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 20:38 #165019
«troya» wrote:
sprudlerita wrote:Dette er det vi fikk først..Pr. person
Middag: 600 kr (Dette er for 3-retters, vi skal ha koldtbord som kommer på 495kr)
Apritif: 70 kr
Hvitvin forrett 1 gl: 85 kr
Rødvin hovedrett 2,5 glass: 210 kr
1 glass vin til dessert: 85 kr
Kaffe: 35 kr/25kr hvis vi tar med egen kake
Cognac/Baylies: 100 kr
Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr
Tilsammen ca pr person kr: 1270,-
Er her det begynner å bli litt skummelt. Du må be om TOTAL pris. Vi snakket med mange som mente de var billige, men når vi fikk total prisen så blei det ikke så billig alikevell. Mange styrer med slike lokke tilbud, men så når man får med seg den lille skriften. Som feks at du må betale 1270 per pers til middag og så kommer kaffe utgiftene per pers til alle de som er med på kaffi
1270 per pers høres veldig rett ut. Vi betalte 1049kr per pers og vi hadde 4 retters middag, og der hadde vi alt inkludert uten om alkohol og medbrakte kaker. 3 etasjers bryllupskake, kransekaken, oppdekning, kokk, servitører og folk i baren, blomster på bordene og rydding var med i vår pris.
Jeg har bedt om totalpris, men han sier det er så vanskelig siden det er ikke alle som drikke alkohol osv..
Frøken
annonseTopics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote:
Jeg har bedt om totalpris, men han sier det er så vanskelig siden det er ikke alle som drikke alkohol osv..
Så vanskelig burde det ikke være. men en ca total pris utifra erfaring burde de kunne komme med.
Håper du finner ut av det. Vet hvor vanskelig det er å bestemme seg. Var et mareritt for min del, Men jeg tok til slutt det magen sa jeg burde ta. Ja det blei et DYRT bryllup. Men så gifter vi oss bare 1 gang på denne måten. Vi hadde 70 gjester fra start til slutt. Kommer til å måtte batale på bryllupet mitt i mange år hehe men det er mitt valg :p
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 20:46 #165024Ja jeg tenker det er ikke værre enn at han regner ut ifra at alle 25 gjestene til middag med full pris så vet vi at det hvertfall ikke blir mer enn den summen han skriver
Frøken
annonseTopics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote: Ja jeg tenker det er ikke værre enn at han regner ut ifra at alle 25 gjestene til middag med full pris så vet vi at det hvertfall ikke blir mer enn den summen han skriver
Det skal jo være proffesjonelle folk dette. Eller har de ikke hatt så mange bryllup før. Hvor i Norge skal bryllupet stå?
Har så mange fine lokaler jeg kunne anbefalt deg som driver med slike «full pakke» til litt rimeligere priser.
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 20:52 #165027«troya» wrote:
sprudlerita wrote:Ja jeg tenker det er ikke værre enn at han regner ut ifra at alle 25 gjestene til middag med full pris så vet vi at det hvertfall ikke blir mer enn den summen han skriverDet skal jo være proffesjonelle folk dette. Eller har de ikke hatt så mange bryllup før. Hvor i Norge skal bryllupet stå?
Har så mange fine lokaler jeg kunne anbefalt deg som driver med slike «full pakke» til litt rimeligere priser.
Er Hotell Norge her i Bergen 🙂
Topics: 64Replies: 1674Det er ikke middagen som skurrer. Det er drikkevarene som kommer til å ta knekken på budsjettet. Du regner jo ikke med at kaffe-gjestene skal koste noe… det gjør de.
Er ikke vanskelig å komme frem til en sum, men den er høyere enn hva Han sier til dere det er hvertfall sikkert.
Det er en stor fordel med å ha ting på grendahus og det er at vi som vertskap har kontrollen på kostnadene hele veien under festen. Det er hovedargumentet for å velge noe annet enn hotell. Vi får være enige eller uenige hvorvidt det er eksklusivt eller ei, men at det blir mer oversiktlig er det ikke tvil om. 🙂
Frøken
annonseTopics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 20:55 #165029«Martine» wrote: Det er ikke middagen som skurrer. Det er drikkevarene som kommer til å ta knekken på budsjettet. Du regner jo ikke med at kaffe-gjestene skal koste noe… det gjør de.
Er ikke vanskelig å komme frem til en sum, men den er høyere enn hva Han sier til dere det er hvertfall sikkert.
Det er en stor fordel med å ha ting på grendahus og det er at vi som vertskap har kontrollen på kostnadene hele veien under festen. Det er hovedargumentet for å velge noe annet enn hotell. Vi får være enige eller uenige hvorvidt det er eksklusivt eller ei, men at det blir mer oversiktlig er det ikke tvil om. 🙂
Kaffegjestene koster 25kr per pers siden vi skal ha kake med selv
Topics: 64Replies: 1674Ja, og de skal ikke ha kaffe avec?
Dere skal heller ikke ha oppdekking kostnader ved disse gjestene?
Og sist men ikke minst hvordan stiller foreldre og andre seg til å hjelpe til på det andre lokalet? Mye man kan bruke 20` ekstra på, bla fri-bar til alle gjestene. Mange måter å bruke pengene på som kommer alle til gode. 🙂
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 21:05 #165034«Martine» wrote: Ja, og de skal ikke ha kaffe avec?
Dere skal heller ikke ha oppdekking kostnader ved disse gjestene?
Og sist men ikke minst hvordan stiller foreldre og andre seg til å hjelpe til på det andre lokalet? Mye man kan bruke 20` ekstra på, bla fri-bar til alle gjestene. Mange måter å bruke pengene på som kommer alle til gode. 🙂
Foreldrene våre hjelper oss der vi trenger de.. Det andre lokalet stiller med servitørere, kokk osv.. Der og kan vi komme til duk og dekket bord om vi ønsker.. Eneste minuset der er at vi må ta med gavene om kvelden..
Topics: 64Replies: 1674Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote: Er Hotell Norge her i Bergen 🙂
Vi brukte Fana Catering og de har lokaler rundt hele Bergen. Kjempe dyktige folk og service til å dø av. Vi svever forsatt etter den kvelden. Vi betalte 1045 kr per pers, for en 4 retters middag, og vi fikk ta med all drikke selv. de er proffe så det holder. Ellers så har du gategourmet de og driver med samme opplegget. der og kan du ta med all alkoholen selv med. Og det er der du sparer penger.
Du får en per pers pris å forholde deg til slik at regningen stemmer når du får den i posten. Det gjorde våres 😀
Det snakkes fortsatt om hvor fint, flott og fantastisk bryllups feiringen vår var.
Vi var 70 gjester fra start til slutt.
Vi fikk beskjed om å ta alt med samme kvelden. Men så fikk vi ha dem der til dagen etter. bare vi var der innen et klokkeslett (13.00)
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 21:14 #165038I grendahuset har vi regnet:
11.000,- for middagen (lokalleien og dessert er med i den prisen)
500 for velkomstdrinken – frukten og spekematen der får vi gratis pga min onkel
5000 for alle vinen til middagen
3000 for all brusen
3000 for bryllupskaken som min 3-mening skal lage til oss
1500 for kransekake
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 21:16 #165040«troya» wrote:
sprudlerita wrote:Er Hotell Norge her i Bergen 🙂Vi brukte Fana Catering og de har lokaler rundt hele Bergen. Kjempe dyktige folk og service til å dø av. Vi svever forsatt etter den kvelden. Vi betalte 1045 kr per pers, for en 4 retters middag, og vi fikk ta med all drikke selv. de er proffe så det holder. Ellers så har du gategourmet de og driver med samme opplegget. der og kan du ta med all alkoholen selv med. Og det er der du sparer penger.
Du får en per pers pris å forholde deg til slik at regningen stemmer når du får den i posten. Det gjorde våres 😀
Det snakkes fortsatt om hvor fint, flott og fantastisk bryllups feiringen vår var.
Vi var 70 gjester fra start til slutt.
Vi fikk beskjed om å ta alt med samme kvelden. Men så fikk vi ha dem der til dagen etter. bare vi var der innen et klokkeslett (13.00)
Hvor hadde dere det?
Er Fana catering som samarbeider med Hotell Norge
Frøken
annonseTopics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote: I grendahuset har vi regnet:
11.000,- for middagen (lokalleien og dessert er med i den prisen)
500 for velkomstdrinken – frukten og spekematen der får vi gratis pga min onkel
5000 for alle vinen til middagen
3000 for all brusen
3000 for bryllupskaken som min 3-mening skal lage til oss
1500 for kransekake
5000 kr for all vinen til middag og dere blir maks 30 til middag. Jaja da trenger dere vertfall ikke mere vin resten av kvelden for da ligger dere alle og roper på elgen kjære deg.
Vi betalte 130 kr per flaske av uperst god kvalitets vin. Da var dette vin vinmonopolet anbefalte oss å kjøpe. Velger du vin til rundt 100 kr får du jo 50 vinflasker. og er det 25 skt som drikker vin blir det jo 2 flasker per pers. og 2 flasker bare til middag blir nok litt mye hehe
vi brukte Vi hadde 70 stk gjester og vi hadde 4 retters middag. vi kjøpte 20 flasker hvitvin til forrett og mellomrett. 30 rødvin til hovedretten. 6 flasker dessertvin til desserten. videne hadde vi 10 sprudlevann til velkomst drink. og 10 flasker alkoholfritt. Vi betalte 8736kr for alt dette.
Vi fikk med oss hjem 3 kasser med alkohol (1 kasse med vin) dagen etter på. Vi har vin til resten av året.
Jeg bare sier det
PS. gå for fana catering sine egne lokaler. Gå inn på hjemmesiden deres. Vi hadde sommerhagen + en liten stue uten om. Siden vi var så mange.
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 21:35 #165042«troya» wrote:
sprudlerita wrote:I grendahuset har vi regnet:11.000,- for middagen (lokalleien og dessert er med i den prisen)
500 for velkomstdrinken – frukten og spekematen der får vi gratis pga min onkel
5000 for alle vinen til middagen
3000 for all brusen
3000 for bryllupskaken som min 3-mening skal lage til oss
1500 for kransekake
5000 kr for all vinen til middag og dere blir maks 30 til middag. Jaja da trenger dere vertfall ikke mere vin resten av kvelden for da ligger dere alle og roper på elgen kjære deg.
Vi betalte 130 kr per flaske av uperst god kvalitets vin. Da var dette vin vinmonopolet anbefalte oss å kjøpe. Velger du vin til rundt 100 kr får du jo 50 vinflasker. og er det 25 skt som drikker vin blir det jo 2 flasker per pers. og 2 flasker bare til middag blir nok litt mye hehe
vi brukte Vi hadde 70 stk gjester og vi hadde 4 retters middag. vi kjøpte 20 flasker hvitvin til forrett og mellomrett. 30 rødvin til hovedretten. 6 flasker dessertvin til desserten. videne hadde vi 10 sprudlevann til velkomst drink. og 10 flasker alkoholfritt. Vi betalte 8736kr for alt dette.
Vi fikk med oss hjem 3 kasser med alkohol (1 kasse med vin) dagen etter på. Vi har vin til resten av året.
Jeg bare sier det
PS. gå for fana catering sine egne lokaler. Gå inn på hjemmesiden deres. Vi hadde sommerhagen + en liten stue uten om. Siden vi var så mange.
Såpass ja :p Vi er ikke selv glad i vin så aner ikke hva det ligger på. Vi har bare tatt ca priser for å ha en liten pekepinn på budsjettet
Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote:
Såpass ja :p Vi er ikke selv glad i vin så aner ikke hva det ligger på. Vi har bare tatt ca priser for å ha en liten pekepinn på budsjettet
Ta deg en tur på Vinmonopolet og hør med dem. De sier hvor mye og hva du burde kjøpe, både med og uten fri bar til festen, så ser du hva du trenger å regne med. Da blir det og lettere å sette de to lokalene opp mot en annen
Frøken
annonseTopics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 21:44 #165045«troya» wrote:
sprudlerita wrote:Såpass ja :p Vi er ikke selv glad i vin så aner ikke hva det ligger på. Vi har bare tatt ca priser for å ha en liten pekepinn på budsjettet
Ta deg en tur på Vinmonopolet og hør med dem. De sier hvor mye og hva du burde kjøpe, både med og uten fri bar til festen, så ser du hva du trenger å regne med. Da blir det og lettere å sette de to lokalene opp mot en annen
Ja det er sant..
Topics: 64Replies: 1674Neida, du trenger ikke vente på at vinmonopolet åpner. 😉
http://festplanlegging.no/2008/07/hvor-mye-alkohol-trengs-til-festen.html
Fribar trenger ikke bli dyrt. Kjøp karafler på Ikea kan du handle kartongvin istedet for flasker etc.
Topics: 59Replies: 637Jeg kan nevne Odd fellow og Ran seilforening. Der har du lokaler som det er plass til 75 kaffegjester. Ikke tenk bare lokaler. Vi hadde sommerhagen og fanastuen. Mannen ville først ikke ha det for han syns lokalene var for slitte og mente de lignet litt for mye på Danske båten. Men ingen husker selve lokalet. Og ingen tenkte på at dette var på et kjøpe senter. Det er menneskene og stemningen som blir husket ikke, fargene på veggene eller dekoren rundt. Folk husker det de har foran seg på bordet. Slikt som blomsterdekorasjonene og evt pynten som du lar stå på bordene
Går du for «full pakke» så har du med en bartender som holder styr på alkoholen og.
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.