Bytte lokalet eller ikke?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bytte lokalet eller ikke?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bytte lokalet eller ikke?
- Dette emnet har 53 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av
troya.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 21:50 #165049
«Martine» wrote: Og folk husker om de trengte å ha med seg lommeboka på innerlomma eller ikke. 😉
Just sayin.
Om folk blir sur for at vi evt velger å ikke ha fri bar får de bare holde seg vekke spør du meg! Da er det festen de er ute etter og ikke å feire dagen med oss
Topics: 64Replies: 1674«sprudlerita» wrote:
Martine wrote:Og folk husker om de trengte å ha med seg lommeboka på innerlomma eller ikke. 😉Just sayin.
Om folk blir sur for at vi evt velger å ikke ha fri bar får de bare holde seg vekke spør du meg! Da er det festen de er ute etter og ikke å feire dagen med oss
Jeg sa ikke sur, eller at de ikke kommer for å dele dagen. Jeg vil bare frem til at det oppfattes av de fleste som veldig sjenerøst og raust å tilby sine gjester fri-bar fremfor at stolene de sitter på har stoltrekk. Det husker de ikke etterpå.
Derfor ville jeg hørt på de tipsene Troya har gitt deg angående lokaler. Og brukt pengene du sparer på fri-bar til deres gjester hvis dere uansett skal ha alkohol.
Det er ikke dyrt med fri-bar der det er lov å ha med drikkevarene selv.
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 21:58 #165052«Martine» wrote:
sprudlerita wrote:Martine wrote:Og folk husker om de trengte å ha med seg lommeboka på innerlomma eller ikke. 😉Just sayin.
Om folk blir sur for at vi evt velger å ikke ha fri bar får de bare holde seg vekke spør du meg! Da er det festen de er ute etter og ikke å feire dagen med oss
Jeg sa ikke sur, eller at de ikke kommer for å dele dagen. Jeg vil bare frem til at det oppfattes av de fleste som veldig sjenerøst og raust å tilby sine gjester fri-bar fremfor at stolene de sitter på har stoltrekk. Det husker de ikke etterpå.
Derfor ville jeg hørt på de tipsene Troya har gitt deg angående lokaler. Og brukt pengene du sparer på fri-bar til deres gjester hvis dere uansett skal ha alkohol.
Det er ikke dyrt med fri-bar der det er lov å ha med drikkevarene selv.
Ja det er sant.. Tror vi egentlig dropper hele hotellet! Vi kan få mer hjelp av foreldrene våre om vi trenger det enn det vi blir sponset med fra før.. Så kan vi skal vurdere fribar..
Topics: 59Replies: 637Velger du å gå for grendahus, må du huske på å skaffe deg serveringsfolk, og ha en staut kar i baren. Så slipper du å ha «fri flyt» i baren. Folk tenker seg fort om to ganger når de må «bestille» drinken. Og så slipper du at alle flaskene blir åpna opp. Så får du rester er det jo bare å levere dem tilbake. (vel og merke om de blir handlet inn på vinmonopolet) 😀 Jeg hadde tatt en ringe runde og hørt med feks Fana Catering og lokalene deres og fått pris, om du ønsker en ferdig pakke lokaler 😀
Det er ikke dyrt med fri-bar der det er lov å ha med drikkevarene selv.
Ja det er sant.. Tror vi egentlig dropper hele hotellet! Vi kan få mer hjelp av foreldrene våre om vi trenger det enn det vi blir sponset med fra før.. Så kan vi skal vurdere fribar..
Frøken
annonseTopics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 22:12 #165056«troya» wrote: Velger du å gå for grendahus, må du huske på å skaffe deg serveringsfolk, og ha en staut kar i baren. Så slipper du å ha «fri flyt» i baren. Folk tenker seg fort om to ganger når de må «bestille» drinken. Og så slipper du at alle flaskene blir åpna opp. Så får du rester er det jo bare å levere dem tilbake. (vel og merke om de blir handlet inn på vinmonopolet) 😀 Jeg hadde tatt en ringe runde og hørt med feks Fana Catering og lokalene deres og fått pris, om du ønsker en ferdig pakke lokaler 😀
Det er ikke dyrt med fri-bar der det er lov å ha med drikkevarene selv.
Ja det er sant.. Tror vi egentlig dropper hele hotellet! Vi kan få mer hjelp av foreldrene våre om vi trenger det enn det vi blir sponset med fra før.. Så kan vi skal vurdere fribar..
Det er serveringsfolk og bartender med i huset 😉
Topics: 59Replies: 637Går du for et billig lokale kan jeg anbefale deg å bruke penger på proff toastmaster. Kan anbefale han vi brukte. Vi betalte 5-6000kr. Og det var mye mer vert en et fint lokale skal jeg si deg. Spar der du kan og heller bruk penger på musikk og en toastmaster. Da har du festen i boks. Og ikke en sjel kommer til å tenke på hvor de er eller hvordan det ser ut. 😀
Topics: 83Replies: 51402. jan. 2013 kl. 22:21 #165060«troya» wrote: Går du for et billig lokale kan jeg anbefale deg å bruke penger på proff toastmaster. Kan anbefale han vi brukte. Vi betalte 5-6000kr. Og det var mye mer vert en et fint lokale skal jeg si deg. Spar der du kan og heller bruk penger på musikk og en toastmaster. Da har du festen i boks. Og ikke en sjel kommer til å tenke på hvor de er eller hvordan det ser ut. 😀
Pappa har tatt på seg å være toastmaster så den er i boks 🙂
Topics: 64Replies: 1674I et selskap med 30 middagsgjester der det er så mange barn hadde jeg aldri brukt 5/6000,- på at et ukjent menneske skulle holde orden på talene og hvem som går først for å hente seg mat i et koldtbord…
Vi skal ha en kollega av E. han er rask i replikken og har absolutt evnen til å holde et selskap underholdt under en middag. Man trenger ikke profesjonell hjelp til absolutt alt når man prøver å utnytte budsjettet best mulig.
Topics: 59Replies: 637«Martine» wrote: I et selskap med 30 middagsgjester der det er så mange barn hadde jeg aldri brukt 5/6000,- på at et ukjent menneske skulle holde orden på talene og hvem som går først for å hente seg mat i et koldtbord…
Vi skal ha en kollega av E. han er rask i replikken og har absolutt evnen til å holde et selskap underholdt under en middag. Man trenger ikke profesjonell hjelp til absolutt alt når man prøver å utnytte budsjettet best mulig.
Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer. Jeg har vært i en del bryllup og der det er proffe folk, går ting litt mer på skinner. For da trenger ikke gjestene å både være gjester og få med seg det som skjer på samme tiden som de skal holde orden på ting.
Det er mye snakk om her inne at fri bra er viktig for at gjestene skal føle seg vel, eller velkommen eller hva det nå er. Da syns jeg at gjestene også skal få være gjester å få nyte bryllupet og ikke trenge måtte holde styr over det hele i tilleg. For det er faktisk litt jobb med det. Hvertfall når det er gjort skikkelig. Og da syns jeg at man heller burde bruker proff toastmaster og heller tar billigere lokaler. For det er jo opplevelsen og ikke veggene man husker i ettertid
Topics: 64Replies: 1674«troya» wrote:
Martine wrote:I et selskap med 30 middagsgjester der det er så mange barn hadde jeg aldri brukt 5/6000,- på at et ukjent menneske skulle holde orden på talene og hvem som går først for å hente seg mat i et koldtbord…Vi skal ha en kollega av E. han er rask i replikken og har absolutt evnen til å holde et selskap underholdt under en middag. Man trenger ikke profesjonell hjelp til absolutt alt når man prøver å utnytte budsjettet best mulig.
Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer. Jeg har vært i en del bryllup og der det er proffe folk, går ting litt mer på skinner. For da trenger ikke gjestene å både være gjester og få med seg det som skjer på samme tiden som de skal holde orden på ting.
Det er mye snakk om her inne at fri bra er viktig for at gjestene skal føle seg vel, eller velkommen eller hva det nå er. Da syns jeg at gjestene også skal få være gjester å få nyte bryllupet og ikke trenge måtte holde styr over det hele i tilleg. For det er faktisk litt jobb med det. Hvertfall når det er gjort skikkelig. Og da syns jeg at man heller burde bruker proff toastmaster og heller tar billigere lokaler. For det er jo opplevelsen og ikke veggene man husker i ettertid
Poenget er at en ting som fungerer for oss, fungerer nødvendigvis ikke for andre.
Jeg kan ta vårt bryllup som eksempel der målet er at det skal være mest mulig uformelt og fritt frem, sanger er uønsket, taler håper vi kan gjøres på impuls der og da. Menyen er grillmat og vi skal være ute i et telt. Vi har også en som skal fungere som hovmester og jobbe i kulissene for at ting går knirkefritt mht mat og hvor vi er.
Hvilke oppgaver skal da vår rådyre toastmaster gjøre?
Det er ikke en ting vi trenger en proff til, vi ønsker bare en festlig mann som kan ønske velkommen til bords med en kjapp replikk, og noen morsomheter underveis. 🙂
Og slik tror jeg det er for veldig mange andre også som ønsker et løst og ledig bryllup. Så da får heller E et tappetårn med 150l øl i hagen enn at det blir kjipt boksøl. Vi velger våre utskeielser slik det passer oss. Vårt bryllup blir perfekt av at vi er rause med våre gjester og gir de god mat og drikke, ikke om rekkefølgen på talene er perfekt timet etter kjøreplanen.
Men jeg skulle sterkt vurdert en proff dersom jeg ikke stolte på de vi har innelid og vi skulle hatt en treretters. 🙂
Frøken
annonseTopics: 59Replies: 637«Martine» wrote:
troya wrote:Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer.
Slik jeg skrev her tidligere. Det er opp til hver enkelt å finne ut av hva de vil ha eller ikke. Ditt bryllup blir sikkert helt perfekt for deg og dine. 😀
Jeg sa.. ut i fra MINE erfaringer så ville jeg anbefale en toastmaster. Men det er jo opp til hver enkelt å evt følge mine tips eller ikke.
Syns du det ikke passer er det helt greit for meg. Ingen er lik og har dermed ikke de samme ønskene eller oppfattelsene
Så beklager på det sterkeste hvis du trudde at jeg mente at alle burde ha det slik vi hadde det. Det mente jeg ikke i det hele tatt. Mitt ønske er bare å komme med tips om ting som fungerte fort meg 😀 I håp om at jeg kan hjelpe noen der ute som trenger tips til å finne ut hvordan de selv ønsker å ha det 😀
Topics: 20Replies: 47903. jan. 2013 kl. 01:20 #165067Gift deg i utlandet, mye billigere hihihi! Vi betaler 50€ per pers for mat med fri drikke til, kaker med kaffe, dekorasjoner, servitører og opprydning 😉 og får to gratis netter på hotellet all-inclusive og spa og massasje 😃
Men sånn alvorlig sett så ser det ut til å bli dyrere enn lovt på det hotellet! Jeg ser fordelen med å komme til ferdig pyntet sted og ikke tenke på opprydning. Vi betaler også 1450€ for en bryllupsplanlegger!!! Da booker de alt vi vil ha for oss, så vi forholder oss til kun 1 pers. Så hjelper de oss med å sette opp dagsorden, tidsplan osv. Vi har egen toast master som jobber med dem for å få til en realistisk plan. Så kommer de til å være i kulissene hele dagen og sørge for at alt går smurt. For meg som er et stort surrehue så føles det sååå behagelig at noen med erfaring er der. Jeg skal få være gjest i eget bryllup 🙂
Men så er vi jo alle så forskjellige! Noen er kontroll freaker og VIL styre selv. Du må finne ut hva som passer deg, og lommeboka di. Om det er fri bar eller ikke er vel bare et problem om man har bedt gjester av «plikt» eller ikke… Vi har bare folk vi virkelig vil ha der, og for dem er det viktig bare å være der (ca 40stk har jo tatt seg 1-3 uker ferie bare for å komme hit). Og gjester vi ikke hadde råd til å invitere har kommet med middags-penger og trygla om å få bli med de også! Så det er ikke noe must å ha fri bar, selv om jeg gjerne skulle hatt råd…
Syns du bør sjekke litt mer først jeg. Kanskje spesielt Fana catering eller hva det het. Hvis du finner et bedre alternativ så ikke vær redd for å bytte. Men da må du slutte å lete hihi! Lykke til 🙂
Topics: 64Replies: 1674«troya» wrote:
Martine wrote:troya wrote:Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer.
Slik jeg skrev her tidligere. Det er opp til hver enkelt å finne ut av hva de vil ha eller ikke. Ditt bryllup blir sikkert helt perfekt for deg og dine. 😀
Jeg sa.. ut i fra MINE erfaringer så ville jeg anbefale en toastmaster. Men det er jo opp til hver enkelt å evt følge mine tips eller ikke.
Syns du det ikke passer er det helt greit for meg. Ingen er lik og har dermed ikke de samme ønskene eller oppfattelsene
Så beklager på det sterkeste hvis du trudde at jeg mente at alle burde ha det slik vi hadde det. Det mente jeg ikke i det hele tatt. Mitt ønske er bare å komme med tips om ting som fungerte fort meg 😀 I håp om at jeg kan hjelpe noen der ute som trenger tips til å finne ut hvordan de selv ønsker å ha det 😀
Ingen tær er tråkket på her. Var herlig med en skikkelig diskusjon med gode poenger og ulike meninger. Ingenting trenger dette bryllupsforumet mer. 🙂
Så satser vi på at Sprudlerita også finner lokale som møtter alle krav med en utleier som svarer på alle spørsmål. 🙂
Topics: 59Replies: 637«Martine» wrote:
Ingen tær er tråkket på her. Var herlig med en skikkelig diskusjon med gode poenger og ulike meninger. Ingenting trenger dette bryllupsforumet mer. 🙂
Så satser vi på at Sprudlerita også finner lokale som møtter alle krav med en utleier som svarer på alle spørsmål. 🙂
Så bra da er vi enige. Herlig med en diskusjon. Men av og til så glir de ut i all diskusjonen. 😀
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.