troya
Startede emner: 59
Forumsvar totalt: 637
Har forumrolle: Deltaker
Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 59Replies: 637
«sprudlerita» wrote: I grendahuset har vi regnet:
11.000,- for middagen (lokalleien og dessert er med i den prisen)
500 for velkomstdrinken – frukten og spekematen der får vi gratis pga min onkel
5000 for alle vinen til middagen
3000 for all brusen
3000 for bryllupskaken som min 3-mening skal lage til oss
1500 for kransekake
5000 kr for all vinen til middag og dere blir maks 30 til middag. Jaja da trenger dere vertfall ikke mere vin resten av kvelden for da ligger dere alle og roper på elgen kjære deg.
Vi betalte 130 kr per flaske av uperst god kvalitets vin. Da var dette vin vinmonopolet anbefalte oss å kjøpe. Velger du vin til rundt 100 kr får du jo 50 vinflasker. og er det 25 skt som drikker vin blir det jo 2 flasker per pers. og 2 flasker bare til middag blir nok litt mye hehe
vi brukte Vi hadde 70 stk gjester og vi hadde 4 retters middag. vi kjøpte 20 flasker hvitvin til forrett og mellomrett. 30 rødvin til hovedretten. 6 flasker dessertvin til desserten. videne hadde vi 10 sprudlevann til velkomst drink. og 10 flasker alkoholfritt. Vi betalte 8736kr for alt dette.
Vi fikk med oss hjem 3 kasser med alkohol (1 kasse med vin) dagen etter på. Vi har vin til resten av året.
Jeg bare sier det
PS. gå for fana catering sine egne lokaler. Gå inn på hjemmesiden deres. Vi hadde sommerhagen + en liten stue uten om. Siden vi var så mange.
Topics: 59Replies: 637«Martine» wrote: Men du Troya, du er ogsåenig i at det er ikke kjolen i seg selv som er stram, men beltet som er underog som gir oss bruder midjen???
Jeg skal poste bilde av meg og min kropp om 6 dager, så bare stålsett dere for her kommer det en frodig brud! 😂
Ja det er innebygd korsett. Men det er ikke ubehagelig i det hele tatt. jeg hadde ikke snøring i ryggen. Jeg var inne mandagen før bryllupet og tok siste målene slik at den var sydd 100% etter meg. Slik at den passet som hånd i hanske. Det får man når man kjøper kjole igjennom skikkelige salonger
Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote: Er Hotell Norge her i Bergen 🙂
Vi brukte Fana Catering og de har lokaler rundt hele Bergen. Kjempe dyktige folk og service til å dø av. Vi svever forsatt etter den kvelden. Vi betalte 1045 kr per pers, for en 4 retters middag, og vi fikk ta med all drikke selv. de er proffe så det holder. Ellers så har du gategourmet de og driver med samme opplegget. der og kan du ta med all alkoholen selv med. Og det er der du sparer penger.
Du får en per pers pris å forholde deg til slik at regningen stemmer når du får den i posten. Det gjorde våres 😀
Det snakkes fortsatt om hvor fint, flott og fantastisk bryllups feiringen vår var.
Vi var 70 gjester fra start til slutt.
Vi fikk beskjed om å ta alt med samme kvelden. Men så fikk vi ha dem der til dagen etter. bare vi var der innen et klokkeslett (13.00)
Topics: 59Replies: 637Jeg må bare få si at PRONOVIAS kjoler er bare de fineste jeg vet om. Men de skal sitte fint. Prøv til du får kramper i hjernen og ikke gi deg før du har DEN følelsen. Min pronovias var en drøm av en kjole.
Legger ved et bilde som viser en pronovias på sitt beste. :nååh:
(nå må jeg få si at jeg eier ikke midje og har en god mage etter 3 barn)
Den hadde et mega langt slep og :p
Frøken
annonseTopics: 59Replies: 637Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote: Ja jeg tenker det er ikke værre enn at han regner ut ifra at alle 25 gjestene til middag med full pris så vet vi at det hvertfall ikke blir mer enn den summen han skriver
Det skal jo være proffesjonelle folk dette. Eller har de ikke hatt så mange bryllup før. Hvor i Norge skal bryllupet stå?
Har så mange fine lokaler jeg kunne anbefalt deg som driver med slike «full pakke» til litt rimeligere priser.
Topics: 59Replies: 637Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote:
Jeg har bedt om totalpris, men han sier det er så vanskelig siden det er ikke alle som drikke alkohol osv..
Så vanskelig burde det ikke være. men en ca total pris utifra erfaring burde de kunne komme med.
Håper du finner ut av det. Vet hvor vanskelig det er å bestemme seg. Var et mareritt for min del, Men jeg tok til slutt det magen sa jeg burde ta. Ja det blei et DYRT bryllup. Men så gifter vi oss bare 1 gang på denne måten. Vi hadde 70 gjester fra start til slutt. Kommer til å måtte batale på bryllupet mitt i mange år hehe men det er mitt valg :p
Topics: 59Replies: 637Her har du bilder av oss. Siden det var så mange år i mellom jentene mine kunne de ikke ha like. Men de hadde samme fargen bare speilvendt. rosa kjole med hvit belte, hvit kjole med rosa belte og små rosa blomster på skjørtet. Minsta jentå har bolero over kjolen men den er veldig lik i toppen og på den elsta jentå. Viser dessverre ikke så godt på bildene her
Så det trenger ikke alltid være så forbaska likt. Det viktigste er at du liker dem 😀
Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote: Dette er det vi fikk først..
Pr. person
Middag: 600 kr (Dette er for 3-retters, vi skal ha koldtbord som kommer på 495kr)
Apritif: 70 kr
Hvitvin forrett 1 gl: 85 kr
Rødvin hovedrett 2,5 glass: 210 kr
1 glass vin til dessert: 85 kr
Kaffe: 35 kr/25kr hvis vi tar med egen kake
Cognac/Baylies: 100 kr
Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr
Tilsammen ca pr person kr: 1270,-
Er her det begynner å bli litt skummelt. Du må be om TOTAL pris. Vi snakket med mange som mente de var billige, men når vi fikk total prisen så blei det ikke så billig alikevell. Mange styrer med slike lokke tilbud, men så når man får med seg den lille skriften. Som feks at du må betale 1270 per pers til middag og så kommer kaffe utgiftene per pers til alle de som er med på kaffi
1270 per pers høres veldig rett ut. Vi betalte 1049kr per pers og vi hadde 4 retters middag, og der hadde vi alt inkludert uten om alkohol og medbrakte kaker. 3 etasjers bryllupskake, kransekaken, oppdekning, kokk, servitører og folk i baren, blomster på bordene og rydding var med i vår pris.
Frøken
annonseTopics: 59Replies: 637«LillePernille» wrote: Har ikke vært borte i profesjonelle toastmastere. Som regel har brudefølget valgt den i forsamlingen som er mest talefør og som passer til oppgaven. Hva gjør slike proffe toastmastere og hvor finner man dem?
Proffe toastmastere er vert alle pengene og enda litt mer. De holder hele dryllupet i samen og holder tidsskjema i orden. De kommunisere med kjøkkenet eller de som fikser mat og servere slik at ikke hovedretten kommer midt i en tale og blir stående kall. De er virkeligen proffe og kan det de holder på med. De kan hjelpe med å få opp stemningen før bandet kommer til. Toastm holder styr på taler, og andre innlegg som evt kan dukke opp i løpet av kvelden. Og det fine er at da slipper du «bruden» å tenke på dette om «onkel per» husket dette eller dette.
Vår toastmaster hadde mange fine korte innslag før hver taler og hadde noen gode «bryllups» vitser på hånden.
Vår toastmaster var Georg Genius. Virkeligen å anbefale. (jeg skrev på innbydelsene tlf og mail til han slik at alle som ville kunne kontakte han om ting) Han ordnet med prosjektor og tilsvarende og.
ellers så finner du slike på http://www.entertainment.no vi fant vår der. Nå er han frilans (Georg finner seg i Bergen.)
Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote: Her er regnestykket vi fikk av de:
Middag: 495 kr x 20 pers.
Apritif: 70 kr (Her fakturer vi flasker, alle drikker ikke alkohol, så det blir rimeligere enn kr 70 pr pers.)
Rødvin hovedrett 3 glass: ca.252 kr x 18 pers?. Vanligvis drikker ikke alle voksne gjester alkohol i et bryllup)
Kaffe: 35 kr x 75 pers.
Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers.
Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers.
Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha)
Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.
Dette syns jeg blei litt dyrt.
Middag 20 pers. Skal ikke du ha 30 gjester?
Kaffe: 35 kr x 75 pers. 2625kr
Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers. 7500kr
Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers. 1682kr
Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha) 750kr
Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.3375kr
Vi hadde: Velkomst drikk: champagne
hvitvin til forrett og mellomrett.
rødvin til hovedrett
dessertvin til desserten.
så ble det kaffe og avek (cognac og bayleis)
Så åpnet baren litt senere og da hadde vi
whiskey
cognac
baileys
gin
rom
smirnoff
hvit og rød-vin
øll og cider
(self hadde vi alkoholfrie varianter for dem som ikke drakk og)
Vi hadde 70 gjester og vi hadde bar-regning på 15000 kr tilsammen og da var det fri flyt hele kvelden lang. Øl og brus hadde vi «bar» priser på siden vi måtte ta det gjennom lokalene. (50kr flasken 33cl)
Og jeg trudde slike pakker forholdt seg til antall gjester. (30stk). på alt når de regnet ut prisen. Og ikke antatt antall som kommer til å drikke.
Topics: 59Replies: 637«vinterbrud-2014» wrote: Takk for gode innspill! Vi har heldigvis litt tenketid, har fått reservert begge lokalene. Så nå må vi sette oss ned å lage et ordentlig budsjett. Enig med Toneany, det er vanskelig å beregne hvor mye drikke man skal ha med. Tenker musserende til velkomst, vin og øl til mat, kaffe med Balieys og konjakk, og vin og øl til festen. Eller har noen av dere hatt mer drikke å velge mellom til festen?
Vi fikk ta med all alkoholen (uten om øll og brus) men jeg snakket med vinmonopolet og de regnet ut mengde og anbefalte hva vi kunne servere til maten. De var ganske så treffsikre der. Så skal du ha fri bar er det bare å spørre der så får du et ca over hvor mye du bør kjøpe. Fungerte supert hos oss. All sterk alkohol og u-åpnet vin får du levert tilbake og pengene igjen og. Det avtaler du når du kjøper all alkoholen 😀
Vi hadde:
Velkomst drikk: champagne
hvitvin til forrett og mellomrett.
rødvin til hovedrett
dessertvin til desserten.
så ble det kaffe og avek (konjak og baileys)
Så åpnet baren litt senere og da hadde vi
whiskey
konjak
baileys
gin
rom
smirnoff
hvit og rød-vin
øll og cider
(self hadde vi alkoholfrie varianter for dem som ikke drakk og)
Vi hadde det helt kanon.
Jeg drakk nesten ikke noe i det hele tatt. Var overstadig beruset på lykke den dagen 😀
Topics: 59Replies: 637«vinterbrud-2014» wrote: Hei alle sammen! Mitt første innlegg, hehe.
Vi har sett oss ut to flotte bryllupslokaler, et billig og et svært flott lokale som er helt unikt.
Det billige lokalet er koselig hvor mat, drikke hele festen, servitører (bruker studenter) og kokk vil ende opp på 40.000 kr (55 gjester).
På det andre lokalet er det wow – faktor (etter vår mening, hehe), velkomstdrink, buffe, tre glass vin, kaffe avec, servitørere, kokk, og medbragte kaker/snacks til 55.000 kr for samme antall gjester.
Så vi lurer veldig på hva vi skal gå for. Hva ville dere gjort? Hatt fri bar til gjestene på et «grendehus», eller hatt et lokale som aldri blir glemt fordi det er så unikt og vakkert, men hvor gjestene må kjøpe drikke selv etter maten? Takk for svar!
Må bare nevne at det er ikke «lokalene» som setter an stilen på bryllupet. Ingen husker hvordan veggene så ut i mitt bryllup. Men alle husker oss brudeparet og den gode stemningen som vi fikk når folk forsto at baren og all alkoholen var «gratis» Alle danset og snakket sammen. Alle koste seg og vi fikk en dag vi aldri glemmer.
Vi byttet lokaler rett før innbydelsene skulle ut. Og vi gikk fra billedskjønt til opplevelsesrikt. Og ikke minst god service. Spar heller pengene til noe annet gøy. Noe som kan sette prikken over i’er er feks en proff toastmaster, vi betalte 5000kr for en slik en og angrer ikke. Vi fikk inn live band. Som spilte mega bra musikk. Jeg brukte 2000kr på solist og gitarist i kirken. (noe som gjorde vielsen veldig spesiell og etterlot ikke et tørt øye)
Må bare neven at vi hadde en «bar» løsning der folk måtte bestille drinker, Slik at vi hadde litt mer kontroll på alkoholen. Alle vinflaskene blei ikke åpnet på en gang feks. (Og selv om vi hadde noe potensielle overdrikkerer så var det ingen som såg seg muligheten til en megafylla. Folk flest kan ta seg i sammen i slike selskap)
Dette er da bare min erfaring. 😀
Topics: 59Replies: 637«sprudlerita» wrote:
For mat, drikke, kaffe, blomsteroppsatser, duker, stoltrekk, lys, congac og baylies må vi betale ca. 23.000,-. Inni denne prisen får vi og brudepakken.
Hva tror dere? Bør vi velge hotellet? Er 2 ganger vi bytter om vi bytter nå :p
Noen som har erfaringer med Hotell Norge i Bergen?
Hvilken drikke er inkludert. Og skal dere ha mer drikke hvem står for den. Blir det bar etter middagen og skal dere stå for den eller må gjestene betale selv.
Vi tok en slik «pakke» og det var helt utrolig viktig for oss å komme til «duk og dekket bord» siden all familie bor andre plasser i Norge. Så jeg hadde ikke hatt noen til å hjelpe meg til å stelle i stand et grandahus. Vi fikk en tammelig dyrere rekning me vi var jo og dobbel så mange.
Men er du ute etter å spare litt penger for å kunne bruke pengene på for eks kjole, eller har dere et bestemt budsjett å gå etter så hadde jeg ikke godt for hotell. Det blir dyrt nok
uansett.
Hva du en kommer frem til så er det viktig å kjenne litt på magefølelsen. Vi byttet lokaler og jeg angrer ikke et sekund på det. Det er tross alt du som skal kunne slappe av og vite at alt er slik du ville at det skulle være. Vi bruker tross alt veldig mye tid og krefter på å planlegge og få det slik vi vill.
Topics: 59Replies: 637«lillypilly» wrote:
troya wrote:Jeg giftet meg 10 nov nå i år i Bergen. Er bare å spørre. Sitter med mye gøy og mindre gøy info om Bergenåh vil høre! hehe..😜 vi tenker å gifte oss i Åsane, hvor gifter du deg? og hvilket lokale skal dere ha festen?? vi har heldigvis god tid, men vil få unna lokale og kirke for da er det så lettere med alt annet:)
Vi gifta oss i Fana kirke og hadde festen på kilden senter (fana catering). Vi hadde bestemt oss for gategourmet først men byttet så til fana catering.Fana catering innfridde alle mine/våres forventninger og mere til.
Siden begge våres familier ikke bor i Bergen og begge jobber heltid og vi har fulgt opp med barn og slikt. valgte vi en slik «duk og dekket bor» løsning. Det koster en del mer, men var det rette for oss. Er det viktig å spare mtp budsjett er ikke det å anbefale :p
Det er viktig å booke lokalet tidligst mulig her i Bergen. Vi fikk ikke det vi ville selv om vi var 9 mnd i forveien og forhørte oss om hvilke som var ledige
Ellers er jeg åpen for alle spørsmål 😀
Topics: 59Replies: 637Frøken
annonseTopics: 59Replies: 637Bare si det rett ut. Jeg skrev kun navnene på de som var invitert slik som onkel per og tante liet var to barn som var mindre og det var mine egne.
Ja jeg høres sikkert både kvass og kynisk ut. Men det var ingen som reagerte på dette. Min egen søster måtte reise hjem kl 20.00 fordi hun ikke hadde barnevakt lenger en det. Men det er ditt bryllup og du bestemmer.
Jeg har vært med i bryllup der barn har vært med og jeg syns ikke at det er passende. Man sitter timevis ved middagen og så er det som du nevnte alkohol til stede. Jeg sørget for å ha noen som kunne hente mine når jeg følte at tiden var inn for dem å reise hjem.
Så ønsker du å ikke inkludere barn i DITT bryllup så lar du vær. DU BESTEMMER. Er jo det som er fordelen med å være bruden 😀
Topics: 59Replies: 637Vi hadde I evighet med Bettan og Du er alt med Sonja Alden. Den siste er kjempe fine på piano. Jeg hadde den som en overraskelse til min kjære. Fra meg til han :nååh:
http://www.youtube.com/watch?v=4_aqmC96Abo
Topics: 59Replies: 637«Martine» wrote: Ja, jeg mener hun som tok målene mine snakket om noe slikt at jeg ikke kunne ha korsett under pga det var/er spiler i hele overdelen. Var litt i lykkerus, så jeg fikk det ikke helt med meg når det var på engelsk. :p
Korsett er jeg jo vant til å gå med, så akkurat det ser jeg på som lite bekymringsfullt. Det kreves jo faktisk litt øvelse tro det eller ei.
Ja er enig med de som tok målene, det holder lenge med det som følger kjolen. Blir litt mer kjøtt på flesk med et eget under.
Hadde ikke klart å sitte med mer en det som følger kjolen 😀
-
ForfatterInnlegg