«mauken» wrote:
Hva har dere andre lagt i budsjettet, bare festen eller absolutt alt?
I våre 60.000 ligger alt uten morgengave og evt bryllupsreise. Skal ha 80-90 gjester, hvorav 65-70 til middag.
Det blir sånn ca slik som dette:
Seremoni kr 3 700*
Lokale kr 1 500*
Kjole kr 2 100*
Sko kr 100*
Tilbehør kr 300
Antrekk brudgom kr 2 000
Brudepikekjoler kr 1 500
Bukett kr 500
Blomster kr 1 000
Ringer kr 5 000
Hår/sminke kr 0*
Invitasjoner kr 200*
Bordkort kr 150
Program? kr 100
Takkekort kr 1 500
Bøker kr 250*
Småtteri(servietter/duker/pynt etc) kr 3 000
Fotograf kr 1 000
Middag kr 16 000
Drikke kr 10 000
Bryllupskake kr 800
Kaffe kr 500
Nattmat kr 1 500
Leie lokale kr 1 500*
Musikk kr 3 000
Bil/transport kr 1 000
De med * bak er sikker, enten betalt allerede eller avtalt pris.
En i min familie falt og kutta seg opp og måtte på sykehus og sy masse. Dette skjedde i fylla på en sydentur og han husker ikke helt hva som skjedde.. Han fikk igjen hele beløpet som turen kostet. Ferien var jo ødelagt siden han ikke fikk lov til å bade…
Så jeg tror ikke det skal være noe problem å få noe fra forsikringsselskapet etter din mors sykdom.. Mulig dere må ha dokumentasjon på sykehusopphold og slikt da..
Hva om mannskoret nynner en brudemarsj? Da blir det både sang og marsj..
I bryllupet til ei jeg kjenner, så reiste kompisgjengen til brudgommen seg og nynna inn brudeparet. Sammen med orgelet da vel og merke, men organisten dempa seg da de begynte å nynne. Brudeparet visste ikke om dette, ble kjempeoverraska og rørt.
Det var Bruremarsj fra Øre, tror jeg..
Jeg har ei som heter Vårt bryllup. Denne:
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2934779
Den er veldig kjekk. Den har både sider med sjekklister og tips, og sider der du kan notere selv. Den er også oppdelt med skilleark etter kategorier (Inspirasjn, Planlegging, Gjester, Den store dagen), og disse skillearkene har lommer man kan putte diverse løspapirer, kvitteringer osv oppi. Innenfor hver kategori er det egne sider for f.eks. budsjett, antrekk, musikk, blomster, bordkart, mat, kaker osv..
Og så er det en strikk over slik at den holder seg lukket.
Jeg kjøpte meg et fjelltelt på netthandelen.
Har jeg noen gang vært på telttur? Nei…
Har jeg noen gang hatt planer om å dra på telttur? Nei…
Har jeg noen gang hatt lyst til å dra på telttur? Nei…
Da jeg fortalte min kjære om kuppet jeg hadde gjort, fortalte han meg at han hadde et telt. Da hadde vi bodd sammen i to år uten at jeg visst at han hadde telt, så han er ikke så ivrig han heller. Så nå har vi to telt vi ikke bruker…
Vi skal ha med egne barn og tante-/onkelbarn. Og så har jeg to søsken og et par søskenbarn som er barn og skal være med. Tilsammen blir det vel 11 barn i alderen 1-14 år. Når de enkelte drar får være opp til foreldrene å bestemme. Men regner med de minste drar etter middagen, og de største får være med på kaffen/festen litt utover kvelden.
Vet ikke hvem som er best prismessig..
«Bluespirit» wrote:
Jeg lurer på noe kanskje litt teit, men sånn er det. Skriver dere til mamma og pappa eller bruker dere navnene. Synes begge deler blir litt feil da den er er fra oss begge. Men blir vel også rart å bruke / mamma/navn og pappa/navn?
Dette lurer jeg også på… også når det gjelder besteforeldre og tanter og onkler…
Hva har dere som allerede har sendt ut innbydelsene gjort?
I mitt hode så er invitasjon selve handlingen å invitere, noe som kan skje både skriftlig og muntlig. Mens innbydelse er det en skriflig invitasjon står på, f.eks. et kort. Det er godt mulig det er dialekten min som gir meg denne oppfatningen…
F.eks. hvis svigermor ringer og ber oss på middag en dag, så har vi fått en middagsinvitasjon, men ingen innbydelse…
Vi skal ha navnene til mottakerne utenpå (tror jeg..).